آقای روحانی! نسل آینده اجازه نمی‌دهد دولت ذخیره چندهزار میلیاردی فرهنگیان را به تاراج بدهد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: آقای روحانی! بدانید نسل آینده معلمی اجازه نخواهد داد که دولتی سر کار بیاید و ذخیره چندهزار میلیاردی فرهنگیان را به تاراج بدهد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس جمهور امروز دوشنبه 18 آذرماه 98 به مناسبت روز دانشجو، به دانشگاه فرهنگیان رفت. حمیدرضا قائم‌پناه، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور، در برابر رئیس جمهور صحبت‌هایی انتقادی را مطرح و از بی‌توجهی حسن روحانی به وضعیت معلمان گلایه کرد.

قائم‌پناه در ابتدا خطاب به حسن روحانی اظهار کرد: به دانشگاه فرهنگیان، نقطه ثقل نظام آموزش و پرورش خوش آمدید. 6 سال گذشت؛ 6 سال از عمر دولتی گذشت که قرار بود 100 روزه مشکلات کشور را حل کند. تقویم دستتان هست؟! بیش از دو هزار و 200 روز گذشت و هنوز ملت ما منتظر حل مشکلات ابتدایی‌شان هستند. قرار بود آن‌قدر رفاه بیاورید که 45 هزار تومان به حساب هم نیاید، نه آنکه امروز خیل مردم گرفتار نان شب باشند. البته خیال‌تان راحت! 45 هزارتومان برای مردم هیچ شد، هیچ! قرار بود عزت پاسپورت ایرانی را برگردانید، نه اینکه پاسپورت ایرانی را به قهقرا ببرید.

وی ادامه داد: قرار بود شفافیت سرلوحه کارتان و مردم محرم‌تان باشد، نه اینکه با سرکشی از قانون، فهرست اموال خود و وزرای میلیاردی‌تان را ارائه نکنید، مگر چه دارید که از ملت پنهان می‌دارید؟ آقای روحانی! چه بگوییم از داستان تلخ برجام نافرجامی که قرار بود یک‌شبه تمامی تحریم‌ها را بردارد و چرخ زندگی مردم را بچرخاند و آب خوردن مردم را حل کند. حل شد؛ اما این امید مردم بود که در ناامیدی وعده‌های واهی جنابعالی حل شد. در گرانی و تورم افسارگسیخته دولت خوش‌تدبیر شما حل شد. در ورشکستگی صنعت و اقتصاد و سیاست دولتتان حل شد. در کاهش ارزش پول ملی و عدم پذیرش پول ملی حتی در کشورهای جنگ‌زده حل شد. در سه برابر شدن یک‌شبه بنزین حل شد. در چند برابر شدن قیمت گوشت، برنج، میوه و سبزیجات حل شد. در سه برابر شدن قیمت مسکن و غیر قابل دسترس شدن آن برای مردم، در تدبیر جنابعالی حل شد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور! درخت برجام، گل کرد و میوه داد. مردم امروز درحال تناول سیب و گلابی برجام‌تان هستند! بس است دیگر، تا چه زمانی می‌خواهید خود را در برابر غرب وحشی تحقیر کرده و به آنها التماس کنید، به‌جای اتکا و انتظار از غرب، به جوانان برومند ایران اسلامی تکیه کنید. باور کنید می‌توانیم. مشکلاتی که پیش روی ماست، قابل حل است. این مشکلاتدر برابر اراده پولادین ملت باشرف ایران، چیزی نیست؛ اما چه کنیم از کلید شما که یا ظاهراً شکسته است، یا اینکه آن را برعکس چرخانده‌اید. آقای رئیس جمهور! بدانید که عبرت دوران شدید و تاریخ فراموش نخواهد کرد و آیندگان خواهند دانست، فروش عزت ملت در ژنو و لوزان و کنار رود راین، جز خفت و ذلت در برابر دشمن چیزی نداشت.

قائم‌پناه بیان کرد: آقای شیخ حسن روحانی! ظاهرا! جو امنیتی دیگر دانشگاه‌ها، شما را مفتخر به حضور در دانشگاه فرهنگیان کرد، دانشگاهی که 6 سال است به عنوان رئیس هیئت امنایش، نه حاضر بودید در جلسات آن حاضر شوید و نه اسم آن را به زبان بیاورید. حضورتان را به عنوان ریاست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان گرامی می‌داریم؛ اما اگر خدای ناکرده خواسته‌اید از فضای نجیبانه و متانت دانشجومعلمان برای خود، فضای ایمنی در برابر مطالبات دانشجویی ایجاد کنید؛ اشتباه کرده‌اید. امروز در برابر نسل نو تحول‌خواه نظام تربیت رسمی کشور قرار گرفته‌اید که برعکس شما، به‌جای التماس به بیگانه و اجرای سند برجام‌صفت 2030، راه برون‌رفت را در اتکا به اندیشه، فکر و همت خود مبتنی بر سند تحول بنیادین می‌داند.

وی افزود:‌ امروز در برابر نسل نو معلمی هستید که شرافت معلمی را در هویت خود می‌یابد، نه با طرح ننگین خرید خدمات آموزشی که معلم را چون کالایی قابل فروش ببیند و تربیت را در بازار به ثمن بخس به آموزش بفروشد. امروز در برابر معلمانی هستید که دستگاه تربیت رسمی را هزینه‌بر نمی‌داند، بلکه آن را سرمایه‌گذاری برای شکوفایی آینده ایران زمین می‌داند. امروز در دانشگاهی هستید که به دلیل ظلم‌های متعدد جنابعالی و دولت محترم‌تان، به‌جای آنکه انرژی خود را صرف تربیت دانشجومعلمانی در تراز انقلاب کند، صرف تلاش برای حیات خود و عبور از خیانت‌های مشاوران آشنای‌تان برای حذف این دانشگاه و عبور مشکلات ابتدایی زیرساختی آن می‌کند. امروز در برابر نومعلمانی هستید که صدای گویای تمام معلمان ایران هستند که نه از فقر؛ که از تبعیض گله‌مندیم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان گلایه‌های معلمان خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی! بدانید؛ ما معلمان از حقوق اندک، اختلاس، صندوق ذخیره فرهنگیان، عدم اجرای صحیح رتبه‌بندی، برون‌سپاری تربیت معلم، نگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش، معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها و دیگران، بی‌صداقتی‌ها، سیاست‌زدگی، کاهش بودجه اندک آموزش و پرورش برای سال بعد و مدارس ناایمن و کپری گله داریم. آقای روحانی! بدانید نسل آینده معلمی اجازه نخواهد داد که دولتی سر کار بیاید و ذخیره چندهزار میلیاردی فرهنگیان را به تاراج بدهد و بدون عذرخواهی و جبران آن، با حاشیه امن، کنار برود.

قائم‌پناه یادآور شد: بدانید نسل آینده معلمی اجازه نخواهد داد که دولتی سر کار بیاید که با فروش مدرسه و معلم، تربیت را به مسلخ تفکرات نئوکینزی خود ببرد و عدالت را به عنوان هدف تمام انبیا و اولیای الهی به پای اشرافیت مسخ قدرت و ثروت ذبح کند. بدانید نسل آینده معلمی اجازه نخواهد داد تا هیچ رئیس جمهوری با سوءاستفاده از نیازهای مالی معلمی، به اسم رتبه‌بندی و هرچیز دیگر شرافت او را به سخره بگیرد و با رسانه‌ای کردن دم به ساعت داده‌ها و نداده‌ها به معلمان، عزت آنان را خرد کند.

وی در پایان گفت: آقای روحانی! برای پیشرفت کشور باید به درون کشور برگردید، اتکا به جوانان برومند ایران اسلامی تنها راه حل برون‌رفت از مشکلات فعلی است. بیایید در این ماه‌های پایانی دولت‌تان، باقیات صالحات به جا بگذارید و از فرصت باقی مانده برای حل مشکلات کشور با همت بیشتر بهره ببرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045325

وب گردی

وب گردی