تحقیقات دانش بنیان، فرامرزی است/ شرایط عضویت دانشجویان غیر ایرانی در انجمن های علمی و فرهنگی

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از فراهم شدن شرایط عضویت دانشجویان غیر ایرانی در انجمن های علمی و فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: دانشجویان غیر ایرانی می‌توانند با هماهنگی واحد دانشگاهی و اخذ مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به راه اندازی انجمن های علمی و فرهنگی مبادرت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، علیرضا شیخ عطار معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی و مراسم دانش آموختگی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام با هجمه های متعددی روبروست گفت: در طول تاریخ هیچ‌گاه جهان اسلام به این اندازه مورد هجمه و حمله دشمنان خود واقع نشده است.

علیرضا شیخ‌عطار منطقه خاورمیانه را مرکز فشارهای دشمنان دانست و افزود: این مشکلات در وهله اول ناشی از سلطه است و راه حل مقابله با آن از طریق مقاومت امکان‌پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: پول، ثروت و قدرت نظامی، مقاومت در پی نخواهد داشت و درس‌هایی که از تاریخ فراگرفته ایم بیانگر این مطلب است که قدرت، مقاومت و سرافرازی با علم به دست خواهد آمد.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاریخچه پیدایش تمدن اسلامی گفت: امروز غربی‌ها بر این نکته اذعان دارند که تمدن غربی و پیشرفت های علمی به واسطه وجود تمدن اسلامی به دست آمده است.

وی با تاکید بر این نکته که برای احیای تمدن اسلامی، علم منبع قدرت خواهد بود افزود: آینده‌ای روشن با تلاش یک نسل فرهیخته و دانش‌آموخته رقم خواهد خورد و این نسل با فعالیت‌های علمی خود، صفحه نوینی را در تاریخ باز خواهد کرد و در این زمینه، جهاد علمی بیش از سایر جهادها، صلح آمیز و موجب پیشرفت می‌شود.

شیخ‌عطار از فراهم شدن شرایط عضویت دانشجویان غیر ایرانی در انجمن های علمی و فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: علاوه بر این، دانشجویان غیر ایرانی می‌توانند با هماهنگی واحد دانشگاهی و اخذ مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به راه اندازی انجمن های علمی و فرهنگی مبادرت کنند.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی بر روی تحقیقات و شرکت های دانش بنیان افزود: تحقیقات امری فرا مرزی است و دانشجویان غیر ایرانی می‌توانند نقش مهمی را در جذب محققین هم وطن خود در جهت انجام فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی داشته باشند.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه های مطرح جهان در برگزاری دوره های کوتاه مدت، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از پتانسیل بالایی برای برگزاری دوره های کوتاه مدت برخوردار است.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مصوبات جلسه با هیئت رئیسه واحد نجف آباد گفت: در این جلسه مقرر شد پروژه های مشترک تحقیقاتی تعریف شده و فرصت های مطالعاتی برای اساتید سایر کشورها از جمله عراق و افغانستان برای انجام فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی با همتایان ایرانی خود فراهم شود.

شیخ‌عطار همچنین از رفع موانع و تسهیل در زمینه اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان غیر ایرانی خبر داد.

وی در پایان خطاب به دانشجویان غیر ایرانی تاکید کرد: آینده ای روشن در برابر شما قرار دارد و شما دانشجویان بعد از بازگشت به کشورهای خود، سفرای همکاری و صلح خواهید بود.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با علم و دانش خود در برداشتن مرزهای مصنوعی تلاش کنید چراکه جامعه ای با این شرایط جامعه خوشبختی می شود و شما نیز در بنیانگذاری این خوشبختی تاثیرگذار خواهید بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045328

وب گردی

وب گردی