نگاه دولتی بر آموزش عالی کشور حاکم است/ حق یک میلیون دانشجو توسط وزارت علوم نادیده گرفته می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه بیش از یک میلیون دانشجو داشته که 38 درصد آموزش عالی را شامل می‌شود اما در انتخاب دانشجویان نمونه کشوری، حق دانشجویان این دانشگاه نادیده گرفته می‌شود.

دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نادیده گرفتن حق دانشگاه آزاد در انتخاب دانشجویان نمونه کشوری، گفت: متاسفانه نگاهی بر نظام دولت سالاری ما حاکم است و دانشجویی که از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کند، نگاه خاصی به او می‌شود اما از دانشجویی که خودش هزینه‌های آموزش را پرداخت می‌کند غافل هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نگاه تبعیض آمیزی بر آموزش عالی حاکم است که اگر دانشجوی دولتی بودی برتر هستی، اگر دولتی بودی می‌توانی دانشجوی نمونه شوی، اگر دانشجوی دولتی باشی به استخدام دانشگاه در خواهی آمد؛ اما نمی‌پرسیم که دستاورد دانشجو چه بوده یا چقدر موفق بوده است. این نگاه مدیران دولتی باید کنار رود تا به همه اجزای آموزش عالی نگاه عادلانه صورت گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی بیش از یک میلیون دانشجو در سراسر کشور دارد که ۳۸ درصد آموزش عالی را شامل می‌شود اما در انتخاب دانشجویان نمونه کشوری حق این دانشگاه نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: رایزنی‌هایی با مسئولان وزارت علوم صورت گرفته و این مطالبه به حق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری می‌کنیم، در انتخاب دانشجویان نمونه جای این دانشگاه با دستاوردهای کم‌نظیر دانشجویان پرتلاشش خالی است و امیدواریم با تدبیری که مسئولان آموزش عالی دارند، این جمعیت با استعداد، با دستاوردهای ارزشمندشان در بین دانشجویان نمونه کشوری در صحنه ملی نیز بدرخشند.

24 هزار استاد دانشگاه آزاد اسلامی در انتخاب استاد نمونه نادیده گرفته می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در انتخاب استاد نمونه نیز تبعیض وجود دارد از مجموع 80 هزار عضو هیئت علمی 24 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به خدمت هستند؛ اما متاسفانه در انتخاب استاد نمونه هم با وجود استادان خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی درخشش‌های بین‌المللی داشته‌اند حق استادان این دانشگاه نادیده گرفته شده است. امیدوارم با نگاهی مهربانانه‌تر به دانشگاه‌های غیردولتی نگاه شود.

دکتر طهرانچی درباره اقدامات ساختاری این دانشگاه برای اشتغال دانش‌آموختگان اظهار کرد: با تشکیل صندوق‌های پژوهش و فناوری و بسترسازی سراهای نوآوری زمینه را برای حضور همه دانشجویان نوآور دانشگاه آزاد اسلامی در صحنه‌های کسب‌وکار و استارت‌آپ فراهم می‌کنیم. اکنون سرای نوآوری در واحد علوم و تحقیقات افتتاح شده و در اصفهان نیز در حال افتتاح است.

دکتر طهرانچی خبرداد: سه سرای نوآوری جدید در حوزه‌های تخصصی مختلف در ۲۲ بهمن سال جاری در تهران شروع به کار خواهند کرد. نگاه و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی بسترسازی برای حضور و حرکت روبه‌جلوی دانشجوهاست که در آینده‌ای نه‌چندان دور بتوانیم شاهد تحول در وضع اقتصادی کشور با تکیه بر این جوان‌ها باشیم.

وی درخصوص مذاکرات دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به بحث مهارت‌آموزی سربازان ورود کرده‌اند و اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در حال ایجاد فضای جدیدی قرار گرفته تا فرزندان کشور در حین خدمت سربازی هم مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه دوران سربازی فرصت‌های بسیار خوبی را به‌همراه دارد، دانشگاه آزاد اسلامی استارت‌‌آپ‌های ویژه سربازان را پیشنهاد داده است. امکانات وسیع دانشگاه در راستای تربیت سرباز ماهر قرار می‌گیرد و در نهایت حرکت و اتفاق مبارکی شکل خواهد گرفت.

گفتنی است؛ فیلم صحبت‌های دکتر طهرانچی رو می‌توانید اینجا ببینید.

انتهای پیام/

355

کد خبر: 1045331

وب گردی

وب گردی