رسانه ملی برخلاف منافع ملی عمل می‌کند/ رئیس صدا و سیما باید پاسخگو باشد

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: رسانه ملی برخلاف منافع ملی عمل می‌کند؛ چون استقلال ندارد. استقلال رسانه ملی در فضاهای مختلف مثل پرداختن به مشکلات کارگران هپکو اتفاق می‌افتد؛ اما انعکاس خبری این اتفاقات را شاهد نیستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانیال یادگاری در نشست «دانشگاه عمومی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما امروز دوشنبه 18 آذرماه 98 در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد رسانه ملی نیازمند آسیب‌شناسی نیست؛ بلکه آسیب هایش به صورت ملموس در فضای مردم قابل مشاهده است. رسانه ملی قرار بود چه نگاهی را دنبال کند؟ اما اکنون چه ساختازی را دنبال می‌کند؟

وی ادامه داد: رسانه ملی نتوانسته از منافع کشور دفاعی مناسب داشته باشد، بلکه در موارد متعددی برخلاف منافع ملی عمل می‌کند؛ چون استقلال ندارد. استقلال رسانه ملی در فضاهای مختلف مثل پرداختن به کارگران هپکو اتفاق می‌افتد؛ اما انعکاس خبری اینگونه رویداد ها را شاهد نیستیم.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: چرا رسانه ملی صدای کارگران بیکار شده بخش خصوصی‌سازی را پخش نمی‌کند؟ مگر تلویزیون برای همگان نیست؟ رسانه ملی در تصمیم‌گیری استقلال ندارد و وابسته به نهادهای مختلف است.

وی بیان کرد: خط فکری و مشی صدا و سیما نسبت به جامعه تفاوت دارد، همراه با مردم نیست و گاهی برخلاف عقاید مردم عمل می کند. البته عدم استقلال صدا و سیما تنها در ندادن تریبون به مردم مشهود نیست؛ بلکه در ساختارها نیز اشکالاتی وجود دارد. چه افرادی ساختار تصمیم‌گیری صدا‌و‌سیما را مشخص می کنند؟ چرا اسامی آنها رسانه‌ای نمی‌شود؟

یادگاری خاطرنشان کرد: همه به آسیب‌های رسانه ملی اعتقاد داریم و رئیس سازمان صدا و سیما باید پاسخگو باشد. عبدالعلی علی‌عسگری باید در دانشگاه حاضر شود و پاسخگوی عملکرد خود باشد. تمام تشکل‌های دانشجویی بارها از او دعوت کردند اما وی جوابی نداد. جریان دانشحویی، هویت خود را از دست داده و در نتیجه مسئولان کشور خود را مسئول نمی‌دانند که پاسخگو باشند.

وی در پایان گفت: جریان دانشجویی بارها گزارش و راه حل برای بهبود عملکرد صدا و سیما ارائه داده؛ اما پاسخی دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045338

وب گردی

وب گردی