اختصاص 150 میلیارد تومان برای رفع مشکل تغذیه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال با هدف جبران افزایش هزینه‌های تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید کامل تقوی نژاد درباره مشکلات تغذیه‌ای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال با هدف جبران افزایش هزینه‌های تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن گرامیداشت روز دانشجو، افزود: به منظور حمایت و تکریم از مقام دانشجو و رفع کمبودها و تنگناهای حوزه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مبلغ یاده شده برای اولین بار از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده شد.

معاون توسعه مدیریت، منایع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: این مبلغ براساس تعداد دانشجویان و برآورد میزان نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع و تخصیص داده می‌شود.

گفتنی است؛ در سال جاری و در قانون بودجه کشور، برای فعالیت‌های رفاهی و تغذیه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی مبلغ دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار، مصوب شد که با اضافه شدن مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال، این رقم معادل 60 درصد حجم این اعتبار را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045349

وب گردی

وب گردی