نخستین همایش فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی آغاز به کار کرد

همایش 2 روزه فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور معاونان پژوهشی و مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در محل مرکز رفاهی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، مسعود طاهری لاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دراین مراسم با بیان اینکه پیاده سازی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین برنامه های دانشگاه است، افزود: مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت پژوهش بند اول این بیانیه را به حوزه پژوهشی اختصاص داده تا دانشگاهها حول محور اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر نوآوری حرکت کنند.

وی افزود: دانشگاه ازاد اسلامی درراستای سیاستگذاری‌های علم وفناوری در این دانشگاه، رویکرد تحولی را ایجاد کرده است که ما نیز در خراسان رضوی در حال حرکت به این سمت هستیم.

طاهری با تاکید براینکه ما نباید تنها مدیر حفظ وضع موجود باشیم بلکه باید جزء مدیران تغییر باشیم؛ اظهارداشت: مدیران تغییر براساس اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت پذیری اجتماعی شان بالاست.

رئیس دانشگاه آزاد مشهد، رفتن دانشگاه به سمت دانشگاه اجتماعی را ضروری خواند و گفت: دانشگاه اجتماعی دانشگاه حل مساله است که مسائل جامعه را رفع می کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به سمت این دانشگاه در حال حرکت است، نیازمند هم افزایی کلیه معاونین و مدیران پژوهشی واستفاده حداکثری از پتانسیل و توانمندهای دانشگاه هستیم.

طاهری از معاونین پژوهشی استان خواست تسهیل کننده فعالیتهای دانش بنیان باشند و برای انجام این فعالیتها و تامین سرمایه آن علاوه بر استفاده از صندوق پژوهش و فناوری از منابع بیرونی و سرمایه گذاران خارج دانشگاه بهره ببرند.

اصل اساس خلقت الهی بر نوآوری است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه این همایش با بیان اینکه از دیدگاه فلسفی هیچ چیز در دنیا تکرار شدنی نیست و بنا به آیات قرآن اساس دنیا به طرف کمال است، گفت: مقام معظم رهبری یکی از وظایف مهم دانشگاهها را نو اندیشی علمی بیان کرده اند چرا که مساله ی تحجر، فقط مختص حوزه فرهنگی نیست و باید در مسائل علمی نیز نواندیش باشیم تا تولید علم به معنای واقعی صورت گیرد.

رضوی نماینده معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در اولین همایش فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی به بیان مطالبی در خصوص نگاه جدید دانشگاه به سراهای نوآوری پرداخت و در رابطه با بازار ازاد دانشگاه توضیحاتی داد.

نخستین همایش فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی با هدف تبیین سیاست‌های توسعه فناوری و نوآوری در حوزه مراکز رشد و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تا فردا سه شنبه 19 آذرماه در مرکز رفاهی فرهنگی دانشگاه آزاد مشهد ادامه دارد.

در طول برگزاری این همایش، کارگاه های تخصصی متعدد ازجمله کارگاه «اقتصاد دانش بنیان 1 و 2 »، کارگاه « شتاب دهنده و مراکز رشد »، کارگاه «پارک ها و شرکت های دانش بنیان » و کارگاه «کارآفرینی و آموزش خلاقیت» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045354

وب گردی

وب گردی