آموزش تئوریک از کودکان  کارمند می سازد

کارشناس آموزشی و نویسنده کتاب کودک نابغه گفت: بهبود کیفیت آموزشی با اضافه شدن سرفصل های نظری و تئوریک حاصل نمی شود بلکه ذهن دانش آموزان را باید خلاق و ایده پرداز کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فاطمه ساوجی کارشناس آموزشی و نویسنده کتاب کودک نابغه گفت: وقتی صحبت از کیفیت آموزش می شود بسیاری تصور می کنند که باید شیوه های تست زنی را در مدارس ابتدایی گسترش داد و یا سرفصل هایی از دروس تیزهوشان را در کتاب های عمومی اضافه کرد درحالی که بهبود کیفیت آموزشی به معنای پرورش ذهن دانش آموز در حل مساله است.

وی تصریح کرد: برخی تصور می کنند که اگر ذهن کودک دایره المعارف اطلاعات شود آینده و موفقیت آنها را تضمین کرده اند درحالی که دنیای امروز تسلیم اراده کارآفرینان و صاحبان ایده های جدید است.

این کارشناس آموزشی ادامه داد: آموزش تئوریک از کودکان، کارمند می سازد ولی پرورش ذهن، آنها را خلاق و کارآفرین می کند اگر چه همیشه کارمند شدن ساده تر از این است که کسب و کاری به راه بیندازیم؛ اما این وضعیت به معنای موفقیت و استفاده از همه ظرفیت ها و توانمندی های یک فرد نیست.

آموزش تئوریک از کودکان، کارمند می سازد ولی پرورش ذهن، آنها را خلاق و کارآفرین می کند

ساوجی افزود: والدین باید توجه داشته باشند که خلاقیت و ایده پردازی در نمره بیست گرفتن پنهان نشده! بلکه استعداد کودک را باید در علاقمندی هایش جستجو کرد، البته این به معنای رهایی دانش آموز به حال خود نیست بلکه باید به شکل هوشمندانه ای آنها را در جهت علاقمندی اش پرورش داد.

وی گفت: کار آفرینی مستلزم توجه ویژه به ابعاد مختلف حیات فردی اعم از حمایت دانش آموزان کارآفرین از زمان ورود به مدرسه تا زمان اشتغال آنهاست، ظاهراً آموزش کودکان برای اتکا به خود، استقلال تصمیم گیری و سخت کوشی در سنین پایین رابطه مستقیمی با پرورش کارآفرینی دارد به همین دلیل اگر نظام آموزشی به گونه ای باشد که افراد بتوانند علاوه بر کسب دانش، چگونگی استفاده از آن را در محیط و دنیای کسب و کار نیز بیاموزند، تعداد کارآفرینان افزایش یافته و مشکلات جامعه به حداقل خواهد رسید.

نویسنده کتاب کودک نابغه گفت: مسئولان، متولیان و حتی والدین باید توجه داشته باشند که رویکردهای آموزش در کودکان باید یادگیری همراه با آموزش های کاربردی باشد تا بتوان شاهد نبوغ و خلاقیت بود.

مسئولان، متولیان و حتی والدین باید توجه داشته باشند که رویکردهای آموزش در کودکان باید یادگیری همراه با آموزش های کاربردی باشد تا بتوان شاهد نبوغ و خلاقیت بود

فاطمه ساوجی گفت: درحال حاضر میانگین سنی کارآفرینی در کشور به شدت رو به کاهش است که این امر نشانگر توجه خانواده ها به پرورش استعدادها و توانمندی های کودکان است البته باید اذعان داشت که هنوز هم بسیاری از والدین نمره بیست را نشانگر موفقیت فرزند خود در آینده می دانند که این نگرش نادرست باید از طریق رسانه ها اصلاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045375

وب گردی

وب گردی