دانشجو باید آرمان گرایی را در اولویت کارهای خود قرار دهد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: دانشجو نباید سیاسی کار و محافظه کار باشد بلکه باید آرمان گرا بودن را در اولویت اهداف خود داشته باشد و اگر خطایی از او سر زد بپذیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم سالروز ۱۶ آذر و گرامیداشت روز دانشجو، به همت تیم رسانه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همکاری بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشگاه باحضور حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک،حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی ،برخی از معاونان، مدیران و استقبال پرشور دانشجویان در سالن فردوسی دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: سالروز واقعه 16 آذرماه سال 32، یاد و خاطره شهدای دانشجو به ویژه 3 شهید دانشگاه تهران را گرامی می داریم و این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهیان و دانشجویان عزیز تبریک می گویم.

وی با تاکید بر اینکه روز دانشجو به عنوان نماد مبارزه دانشجویان با استکبار است افزود: دانشجویان سرمایه های ملی و سکانداران آینده کشور و به عنوان پایه های علمی و محور اساسی و مبنای توسعه علمی کشور محسوب می شوند و خدمات زیادی را ارائه خواهند کرد.

کلانتری ادامه داد: همزمان با اعلام این که رییس جمهور آمریکا ۲۴ آذرماه سال ۳۲ به ایران سفرخواهد داشت، دانشجویان در 16 آذرماه همان سال ضمن انجام راهپیمایی ،نفرت و انزجار خود را اعلام کردند و این مساله به شهادت 3نفر از دانشجویان جامعه علمی کشور منجر شد.

وی تصریح کرد: چندماه بعد از این واقعه نیکسون به عنوان رییس جمهور آمریکا وارد ایران شد و دانشجویان همزمان با آغاز نهضت جمهوری اسلامی ،شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس را به نشانه نفرت و انزجار خود سردادند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک یادآور شد: در این برهه حساس آن چیزی که از دانشجویان عزیز انتظار می رود پیشرفت علم، توسعه اندیشه سیاسی ،تعمیق اندیشه دینی و سرافراز کردن نهاد دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دانشجو نیاز به استاد راهنما دارد تاکید کرد: دست یابی به قلمروهای دانش در زمینه های علمی، سیاسی و دینی از وظیفه مسئولان دانشگاه و دانشجویان به شمار می آید به طوری که این علم باید با تزکیه و تقوا نیز همراه باشد چرا که علم بدون عمل برای جامعه کار آرایی نخواهد داشت.

کلانتری گفت: محیط دانشگاه ، محیط اخلاق و محیط علم و تربیت است و وظیفه همه ماست که در داخل دانشگاه حساب شده و به نفع دانشگاه فعالیت انجام دهیم تا نهاد دانشگاه را سرافراز و سربلند کنیم.

وی ادامه داد: از تشکل های و نهادهای دانشجویی که با هدف رسیدن به آرمان های انقلاب تشکیل شده اند انتظار می رود که اهداف نظام و انقلاب را مد نظر داشته و در راستای توسعه علمی کشور و اتحاد ملی تلاش کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک اظهار کرد: دانشجو نباید سیاسی کار و محافظه کار باشد بلکه باید آرمان گرا بودن را در اولویت اهداف خود داشته باشد و اگر خطایی از او سر زد بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشجو محور توسعه وآینده ساز کشور است گفت: وظیفه ما مسولان دانشگاه است که روحیه پرسشگری ، روحیه اعتماد به نفس و روحیه کارآفرینی را در بین دانشجویان تقویت کنیم و دانشجویان را در تصمیم گیری ها مشارکت دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045382

وب گردی

وب گردی