گام دوم انقلاب اساس فعالیت دانشجویان است/ باید به تربیت دانشجویان بها داده شود

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اساس فعالیت دانشجویان در دانشگاه‌ها و جامعه است و برای اینکه آنها بتوانند معضلات و مشکلات جامعه را حل کنند، باید روحیه و تفکر اسلامی و انقلابی  در بین این قشر گسترش یابد.

محمدحسن مهدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بصیرت سیاسی دانشجویان در زمان طاغوت باعث رقم زدن روز دانشجو در تقویم انقلاب اسلامی شده است، گفت: همان گونه که رهبر انقلاب تاکید دارند، دانشجو باید در ابعاد مختلف تربیت شود که تحقیق و پژوهش، سالم‌سازی معنوی و روحی و تقویت ارزش‌های انقلابی و اسلامی در این تعلیم و تربیت تاثیرگذار است و هیچ کدام نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی تربیت دانشجویان را در دو کلمه تخصص و تعهد خلاصه کرد و گفت: تشکل‌های دانشجویی یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در تربیت دانشجویان است که باید با گسترش تفکر ناب اسلامی و گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی را به وجود آورد.

بیانیه گام دوم اساس فعالیت دانشجویان

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب را اساس فعالیت دانشجویان در دانشگاه‌ها و جامعه دانست و گفت: برای اینکه دانشجویان بتوانند معضلات و مشکلات جامعه را حل کنند، باید روحیه و تفکر اسلامی و انقلابی در بین این قشر گسترش یابد.

وی با اشاه به بیانات امام خمینی(ره) که می‌فرمایند دانشگاه‌ مبدأ تمام تحولات و مقدرات یک کشور است، گفت: شرایط و مشکلات موجود در دانشگاه و جامعه نیز ظهور و بروز دارد. به عنوان مثال رئیس‌جمهوری ناکارآمد حاصل تفکر نادرست و غیرانقلابی است که از دانشگاه نشات گرفته و در جامعه رواج پیدا کرده است.

مهدیان با بیان اینکه جریان دانشجویی در موضوع مطالبه‌گری در چند سال اخیر فعالیت‌های بسیار مناسبی انجام داده است، عنوان کرد: جریان دانشجویی در برخی از حوزه‌ها عملکرد مناسبی دارد؛ اما همچنان ضعف‌ها و آسیب‌های بسیار جدی به فعالیت آنها وارد است. متاسفانه در حال حاضر بیشتر دانشجویان زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند، حالت روشن فکری و تاثیرپذیری از تفکرات غربی دارند که این تفکرات مانع از جذب آنها برای فعالیت در تشکل‌های دانشجویی می‌شود.

دانشجویان باید تحلیل درستی از مسائل داشته باشند

این فعال دانشجویی اضافه کرد: دانشجویان باید با اعتقاد و تحلیل درست از مسائل مختلف جامعه برای حل آنها اقدام کند؛ همچنین تفکر انقلابی را در جامعه ترویج دهند تا در نتیجه یک دولت صحیح و انقلابی در راس امور اجرایی کشور قرار گیرد و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم انجام دهد.

وی با اشاره به آرمان تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: دانشجویان باید به عنوان نسلی که منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند، تربیت شوند. اگر دانشجویان در مسائل و ارزش‌های ابتدایی خود تعلیم درست نبینند، نمی‌توانند خود را برای سربازی امام زمان آماده کنند. مسئولان فرهنگی و دانشگاهی کشور نیز در این راه باید کمک‌رسان تشکل‌های دانشجویی باشند.

به گفته مهدیان؛ اگر تفکر انقلابی که بین دانشجویان و دانشگاه‌هیان ایجاد می‌شود در جامعه نیز گسترش پیدا کند، در نهایت منجر به خلق همتی عمومی برای حل مشکلات مردم خواهد شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان عنوان کرد: در سال‌های اخیر دانشجویان و جامعه درگیر احساس ضعف زیادی از جمله ناامیدی هستند که ناشی از تبلیغات هدفمند دشمنان انقلاب است. این استراتژی دشمن تا حدود زیادی توانسته است یأس و ناامیدی را در جامعه حکم‌فرما کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045403

وب گردی

وب گردی