آیین‌نامه‌های جدید دانشگاه با رویکرد پژوهشی تدوین شد/ تهیه شیوه‌نامه همکاری و حمایت از پژوهشگران و کارآفرینان بیرون دانشگاه

مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از تهیه و تدوین آیین‌نامه‌های جدید با رویکرد و سیاست‌های جدید پژوهش در این دانشگاه خبر داد.

علیرضا رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اداره‌کل با هدف سیاست‌سازی و ریل‌گذاری هدفمند پژوهش‌ها و فعالیت‌های مرتبط با آن در دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح برون‌سازمانی، ملی و بین‌المللی به وجود آمد.

او اضافه کرد: اداره کل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی خود، اقدام به سیاست‌گذاری در چارچوب اصلاح بخشنامه‌های موجود و تدوین آیین‌نامه‌های جدید با رویکرد و سیاست‌های جدید پژوهش کرد. این آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های جدید با رویکرد خرد جمعی و استفاده از تجارب واحدها و صاحب‌نظران گرد‌آوری و تدوین شده است.

به گفته مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، تهیه و تنظیم پیش‌نویس آیین‌نامه دیپلماسی علمی دانشگاه و تهیه کاربرگ ارزیابی عملکرد واحدها در حوزه دیپلماسی علمی برای اخذ گزارش عملکرد واحدهای دانشگاهی و آشنا کردن آنها با خواست‌ها و شناسه‌های دیپلماسی علمی دانشگاه از جمله موارد آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های این مرکز است.

رضایی تاکید کرد: شیوه‌نامه همکاری و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از پژوهشگران، کارآفرینان و نخبگان خارج از دانشگاه تهیه و تدوین شد که این شیوه‌نامه برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جذب و بهره‌گیری از توان نخبگان و کارآفرینان داخلی و ایرانیان مقیم خارج از کشور تدوین شده است.

او در بخشنامه ماموریت مطالعاتی نیز گفت: تهیه و تدوین بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت با تمرکز بر ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و جامعه برای رفع نیازها و مسائل محلی، ملی و بین المللی از دیگر بخشنامه‌هایی است که گردآوری و تهیه شده است.

رضایی با بیان این که تهیه و تدوین آیین‌نامه طرح‌های پژوهشی (داخلی، مشترک و برون دانشگاهی) از دیگر بخشنامه‌های موجود است، اضافه کرد: آیین‌نامه طرح‌های پژوهشی با رویکرد انجام پژوهش‌های حل‌المسائلی، ماموریت گرا و کاربردی با تمرکز بر انجام طرح‌های برون دانشگاهی تهیه شد.

مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: علاوه بر بخشنامه‌های ذکر شده در مورد طرح‌های کلان دانشگاه به ویژه مواردی که مراکز تحقیقاتی متقاضی انجام آنها هستند با دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته‌های تخصصی شورای عتف در دانشگاه را با هدف تامین مالی و حمایت از طرح‌های مورد تایید در راستای نظام موضوعات پایشِ از محل صندوق علم دانشگاه تاسیس کردیم.

او ادامه داد: با احصای عناوین تمام تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین واحدهای دانشگاهی، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی ضمن تفکیک استانی آنها، اقدامات اجرایی و عملیاتی انجام شده تا از انعقاد تفاهم‌نامه‌های صرفا صوری پرهیز شود که این موارد تهیه و در صف ابلاغ به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045405

وب گردی

وب گردی