آیین تقدیر از منتخبین قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد

آیین تقدیر از منتخبین بخش های شفاهی ، کتبی و جشنواره هنری و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت استادان ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در تبریز عزیز جوانپور در مراسم تقدیر از منتخبین بخش های شفاهی ، کتبی و جشنواره هنری و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ضمن درود به ارواح شهدا و امام شهدا گفت: بیست و چهار سال است که شاهد برگزاری موفق جشنواره قرآن و عترت(س) در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. برگزاری این مسابقات جزو مهمترین افتخارات دانشگاه است.

وی حدیث شریف ثقلین را قرائت کرد و افزود: برگزاری سالانه و منظم مسابقات قرآن و عترت نشانگر نیت خالص مسئولین و توجه دانشگاهیان به توصیه گوهربار نبی مکرم اسلام(ص) است.

جوانپور افزود: یقینا اجرای چنین برنامه‌هایی موجب اعتلای کلمه الله و ترویج فرهنگ اهل بیت می شود. ما هر چه داریم به برکت وجود قرآن و اهل بیت است. باید در زندگی به این دو اصل مهم توجه داشته باشیم و نصب العین قرار دهیم. در حقیقت این دو در کنار هم مایه هدایت و سعادت بشری هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به مهجوریت قرآن و عترت در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات و مسائل جوامع امروزی ناشی از عدم تمسک به قرآن و اهل بیت است. باید عوامل مهجوریت قرآن و عترت مرتفع و را‌ههای بازگشت به هر دو تبیین شود تا جوامع به گمراهی نروند.

وی از شرکت فعال دانشگاهیان درمسابقات قرآن و عترت قدردانی کرد، و گفت: به لطف الهی همه ساله تعدادی کثیری از استادان، کارمندان و دانشجویان در این جشنواره ثبت نام می کنند. بی شک این مسابقات فرضتی مغتنم برای آشنایی بیش از پیش با مفاهیم قرآنی و سیره اهل بیت است.

جوانپور ادامه داد: مسابقات قرآن و عترت به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اجرا می شود. با وجود دکتر وحیدی مهر در رأس این معاونت، که خود فعال قرآنی و حافظ قرآن هستند بر غنای این مسابقات افزوده شده است.

وی به آمار شرکت کنندگان و منتخبین اشاره کرد و گفت: در مسابقات امسال قرآن و عترت 2000 نفر از دانشگاه آزاداسلامی تبریز شرکت کرده بودند که از بین آنان، 76 نفر برگزیده شده اند که امروز تجلیل می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در خاتمه ابراز امیدواری کرد: امیدوارم سطح این مسابقات سال به سال بالا‌تر رود و عمق پیدا کند و کمال بهره‌وری را از این برنامه های معنوی داشته باشیم و انشاا... فرهنگ قرآن و اهل بیت در تمام ارکان زندگیمان حاکم شود.

بنا به گزارش در این مراسم کتاب طرح کلی اندیشه های اسلامی در قرآن که شامل مجموعه جلسلت مقام معظم رهبری است معرفی شد.

آیین تقدیر از منتخبین بخش های شفاهی ، کتبی و جشنواره هنری و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با حضور سید علی فقیه به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین بهروز شامی زاده معاون پژوهش بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی و جمعی از منتخبین و خانواده های ایشان صبح امروز در سالن شهریار برگزار شد.

کد خبر: 1045454

وب گردی

وب گردی