اقتصاد کشور باید به نقطه بازدارندگی برسد/ خلق ثروت یک هنر است

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکید کرد: کشور در حوزه اقتصاد نیز به مانند سایر زمینه‌ها باید به نقطه بازدارندگی برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، محمد مخبر در آیین افتتاح ۴ طرح بنگاه‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان مازندران با بیان این مطلب افزود: خلق ثروت یک هنر است و همان‌گونه که هنرمندان را تکریم می‌کنیم باید کارآفرینان را نیز هنرمند بدانیم و قدردان‌شان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه امروزه در یک تقابل اقتصادی با دشمنان هستیم، اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، کارآفرینان رزمندگان کارزار اقتصادی هستند و از همین رو، باید آنها را تکریم و حمایت کرد.
مخبر تصریح کرد: با وجودی که در کشور پروژه های بزرگ اقتصادی اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده، اما در شرایط امروز باید به سراغ بنگاه‌های اقتصادی خرد و خانگی برویم. بخش عمده‌ای از اقتصاد کشورهای پیشرفته با همین بنگاه‌ها تامین می‌شود.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام از راه‌اندازی روزانه ۱۰۰ طرح اقتصادی در این ستاد خبر داد و گفت: این ۱۰۰ طرح به ایجاد ۳۰۰ شغل در روز منجر می‌شود. اگر این مکانیسم در کشور فراگیر شود، اتفاقات بزرگی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌زایی پایدار رخ خواهد داد.
وی با اشاره به راه‌اندازی نهضت احیای واحد‌های صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل در ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: این رویکرد باعث بازگشت ۲۰۵۰ طرح به چرخه تولید کشور در ۱۴ ماه گذشته شده است. به عبارت دیگر، ستاد اجرایی توانسته با ۱۶۰۰ میلیارد تومان آورده، ۶۷۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های معطل مانده در کشور را احیا کند که ایجاد اشتغال برای ۲۱۰ هزار نفر را به دنبال داشته است.
وی با تاکید بر احیای سرمایه‌های معطل مانده در کشور اظهار داشت: تا به امروز ۱۱۹۰ طرح نیمه تعطیل را در استان مازندران احیا کرده‌ایم که ۴۴۰ میلیارد تومان بازگشت سرمایه را در پی داشته و باعث شده تا ۱۱۷۰۰ نفر دوباره به کار مشغول شوند.
به گفته رییس ستاد اجرایی فرمان امام، ۵۸۰۰ طرح اقتصادی این ستاد در مازندران با سرمایه‌گذاری ۱۱۲۰ میلیارد تومانی، باعث ایجاد ۲۲ هزار شغل در این استان تا پایان سال جاری می‌شود.
مخبر با تاکید بر اینکه احیا و راه‌اندازی دوباره کارخانه نساجی مازندران به دستور رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار امیدواری کرد که همه ظرفیت این کارخانه تا شش ماه آینده به چرخه تولید بازگردد.
گفتنی است، کارخانه پارس کاغذ نکا، پارس جوانه طبرستان بابل، گل چشمه سیاه بیشه آمل و آریو سلولز جویبار چهار طرح بنگاه‌محور افتتاح شده در جریان سفر رییس‌ ستاد اجرایی فرمان امام به استان مازندران بودند. ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد برکت در مجموع ۳۸۱ میلیارد ریال در این واحد‌های صنعتی و تولیدی سرمایه‌گذاری کرده که ایجاد اشتغال برای ۷۵۵ نفر را در پی دارد.

کد خبر: 1045464

وب گردی

وب گردی