اگر نمایندگان مجلس اموال خود را اعلام می‌کردند شاهد این دزدی‌ها نبودیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی همه مسئولان از جمله نمایندگان مجلس باید اموال خود را اعلام کنند؛ اما هنوز این قانون اجرا نشده است و اگر قانون اجرا می‌شد شاهد این حجم از دزدی در کشور نبودیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا کریمی در میزگرد سیاسی خزان بهارستان با موضوع بررسی سیاست‌های فعلی مجلس شورای اسلامی در رسیدن به مجلس تراز که امروز سه‌شنبه 19 آذرماه 98 به همت بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: مجلس نتوانسته بسیاری از انتظارات مردم را پاسخ دهد؛ اما در این وضعیت نابه‌سامان کشور دولت نیز تأثیرگذار است.

وی اضافه کرد: نهادهای دیگری به غیر از مجلس نیز در کشور قانون‌گذاری می‌کنند و حرکت آن نهادها، عملکرد مجلس را تنزل می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: عواملی زیادی در کشور باعث ناکارآمدی مجلس شده است و نهادهای موازی قانون‌گذار در کار مجلس خلل ایجاد می‌کنند. مجلس در ایران در جایگاه اصلی خود قرار ندارد و این موضوع باعث ناکارآمدی مجلس در ایران شده است.

کریمی بیان کرد: تنها انتقاد به مجلس وارد نیست؛ بلکه سایر نهادها نیز عملکرد مناسبی ندارند‌. شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیرنده حوزه فرهنگ است و به آن هم نقد وارد است؛ زیرا در این حوزه، مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد.

وی در پایان گفت: طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی همه مسئولان از جمله نمایندگان مجلس باید اموال خود را اعلام کنند؛ اما هنوز این قانون اجرا نشده است. اگر قانون اجرا می‌شد شاهد این حجم از دزدی در کشور نبودیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045477

وب گردی

وب گردی