دانشگاه سکوی پرتاب پیشرفت برای جوانان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: جوانان باید حضور در دانشگاه علم و فناوری را فراگرفته و می‌توانند از آن به به‌عنوان سکوی پرتاب خود برای پیشرفت و اداره جامعه استفاده کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه ازاد استان گیلان در مراسم تودیع معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با بیان اینکه دانشگاه سکوی پرتاب پیشرفت برای جوانان است، اظهار داشت: جوانان باید حضور در دانشگاه علم و فناوری را فراگرفته و می‌توانند از آن به به‌عنوان سکوی پرتاب خود برای پیشرفت و اداره جامعه استفاده کنند.

وی با اشاره به چگونگی تأسیس بسیج اساتید در گیلان گفت: سال ۷۹ تلاش شد تا بسیج اساتید شکل گیرد تا برای پیشبرد اهداف انقلاب در کشور و در حوزه‌های فرهنگی فعالیت کنند ولی بحثی که مطرح شد این بود که آیا بسیج اساتید زیر نظر دانشگاه فعالیت کند یا سپاه پاسداران و این نشان‌دهنده آن بود دوستان سعی داشتند بسیج سازمان‌یافته فعالیت کند.

چیرانی با تأکید بر ظرفیت بسیج در کشور افزود: بسیج در طی این چند سال توانسته با ساختار مناسب خود به اکثر سؤالات در حوزه فرهنگی پاسخ داده و در حوزه‌های مختلف به کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اذعان به اینکه تمدن فرهنگ نقش مهمی در تشکیل سازمان‌یافته بسیج داشته است، تصریح کرد: تحلیل گران در اکثر کتاب‌های خود می‌گویند بسیج الگو گرفته از فرهنگ شرقی است ولی باید این دوستان بدانند آن چیزی که باعث تشکیل بسیج و پیروزی انقلاب شد توجه و‌ گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است.

چیرانی با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از بسیج بیان کرد: مقام معظم رهبری در تعریف خود از بسیج فرمودند که بسیج یک فرهنگ و جریان فرهنگی است و این سازمان را خلاصه به یک الگو نکردند زیرا بسیج می‌تواند میان نهادهای مختلف کشور هم سویی و هم‌گرایی به وجود بیاورد.

وی لازمه حل مشکلات کشور را توجه به فرهنگ عنوان کرد و گفت: باید از فرهنگ بسیج برای اداره کشور استفاده کنیم زیرا اگر سعی داریم فسادهای اقتصادی و انحراف‌های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم باید به فرهنگ توجه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به نظرات مختلف در خصوص فرهنگ در کشور تصریح کرد: اگر قبول داریم که بسیج یک فرهنگ است باید محتوا سازی، آینده‌نگری و ارزش و ارزیابی داشته و در این خصوص انجام شود اما عده‌ای معتقدند که افراد باید در معادلات خود فرهنگ را ایجاد کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045478

وب گردی

وب گردی