دومین یادواره شهدای مدافع حرم ایران و عراق در واحد اهواز برگزار شد

دومین یادواره شهدای مدافع حرم ایران و عراق همزمان با دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در دومین یادواره شهدای مدافع حرم ایران و عراق گفت: ارتباط با خدای متعال برهمه ما لازم است که این ارتباط با خدا دو نوع است، ارتباط با واسطه و ارتباط بدون واسطه که ارتباط نوع دوم ارتباط عبادی بوده و انسان مستقیم و با معبود خود ارتباط می‌گیرد.
وی ادامه داد: هندسه ارتباط انسان ها با اهل بیت عصمت و طهارت مانند یک مثلث متساوی الاضلاع است که معرفت، محبت و اطاعت اضلاع این مثلث را تشکیل می دهند و حتما این سه ضلع باید درکنار هم باشند تا مثلث ما کامل و تقوای الهی کامل تر شود.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه انتخابات مجلس را در پیش رو داریم اضافه کرد: هزاران سال پیش، انتخاب خدا و رسول بر همه انتخاب ها مقدم بود ولی در برهه ای از زمان، دسته ای از انسان‌ها، انتخاب خود را بر انتخاب خدا و پیامبر مقدم دانستند که نتیجه آن جز نابودی نظریه پردازان مربوطه چیز دیگر در بر نداشت.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: باید در زمینه انتخابات به این سخن امام که با آگاهی و درایت کامل، فردی قوی و توانا با شاخص‌های انقلابی به مجلس بفرستیم که حامی و یار و یاور مردم باشد توجه کنیم.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز هم گفت: یکی از مهمترین وظایف دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان عمل کردن به دستورات رهبری و ولی فقیه است و یکی از امورات مهم در دانشگاه امور فرهنگی است و در راس همه این امور زنده نگه داشتن یاد شهدا است.
حجت الاسلام فرج الله براتی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان پتانسیل زیادی برای پیشبرد اهداف جامعه و تربیت نیروهای متخصص و متدین را دارد و در این راستا مسائل فرهنگی به جهت زنده نگه داشتن اسلام و یاد شهدا دراین دانشگاه به نحو خوبی پیگیری و اجرا شده است. از جمله این برنامه ها کاروان راهیان نور، پیاده روی اربعین حسینی و اردوی جهادی بوده که با همت و تلاش بسیج اساتید، بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی برگزار شده و امید است این راه ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان یکی از سخنرانان ویژه این مراسم هم در سخنانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این یادواره گفت: امیدوارم یادواره شهدای مشترک ایران و عراق در دوران دفاع مقدس در مقابله با صدام و یادواره شهدای روحانی با همکاری حوزه علمیه استان خوزستان برگزار شود.
وی در ادامه اظهار کرد: در اتفاقات اخیر کشور، حساب فتنه گران و اغتشاشگران از حساب ملت جدا بود و این موضوع در ایران و عراق و یمن مشابه بوده و امید است که ایالات متحده کشورهای اسلامی شکل بگیرد چرا که کشور ما با کشورهای عراق و یمن شباهتها و اشتراکات زیادی دارد و ما دشمن مشترکی داریم و این دشمن مشترک، آمریکا و داعش است.
گفتنی است مداحی و روایتگری از دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه ها و پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045484

وب گردی

وب گردی