هدف از برگزاری جشنواره‌های پژوهشی، سوق دادن دستاوردهای علمی در جهت کاربردی شدن است

معاون استاندار در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان البرز سال 98 هدف از برگزاری جشنواره های پژوهشی را کاربردی کردن دستاوردهای علمی دانست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، معاون اقتصادی استاندار البرز در مراسم اختتامیه جشنواره پژوهشی سال 98 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، از میزبانی شایسته این دانشگاه، در برگزاری این رویداد مهم پژوهشی استان البرز تقدیر و تشکر کرد.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز، علم یکی از پایه های مهم زندگی بشر است گفت: امروزه علم در کوچکترین امور زندگی روزمره انسان حتی از لحظه تولد موثر بوده و زندگی انسان در تمامی ابعاد بر پایه یافته های علمی بنا شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس بخش های مهم زندگی انسان از جمله صنعت نیز بدون علم معنا ندارد و لذا بایستی براساس تحقیقات بنیادین به ارائه محصولات در صنایع بپردازیم.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: بسیاری از تحقیقات دانشگاهی در عرصه تکنولوژیکی تبدیل به محصولات صنعتی شده و شرکت های دانش بنیان در سراسر جهان از نتایج این تحقیقات در ارائه محصولات خود در واحدهای صنعتی با شیوه های متفاوت استفاده می کنند.

شاهمرادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد اظهار داشت: در حال حاضر این تاکیدات در حال تحقق است و علیرغم کافی نبودن بودجه های پژوهشی و راه های ارتباطی میان دانشگاه و صنعت، شاهد این هستیم که در بسیاری از موارد میان تحقیقات دانشگاهی و صنایع ارتباط سیستماتیک و نفر به نفر حاصل شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش باید از پایه فکری و از سطح مدارس شروع شود گفت: سمت و سوی فکری دانش آموزان و دانشجویان باید در راستای تبدیل علم به ثروت باشد چرا که علم اگر خوب باشد حتما ثروت آفرین خواهد بود.

معاون استاندار البرز در پایان سخنانش از نقش تمامی دانشگاه ها، نهادها، سازمان ها و موسسات اجرایی و علمی استان البرز در برپایی هرچه باشکوهتر این رویداد استانی تقدیر کرده و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و سازمان انرژی اتمی کشور به دلیل همکاری بسیار خوب و متعهدانه به صورت ویژه قدردانی کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045494

وب گردی

وب گردی