جایگزینی ۱۰ هزار خودرو ون گازسوز به جای بنزینی

قائم مقام شرکت ایران خودرو دیزل گفت: اکنون ۱۰ هزار خودرو ون پایه گاز سوز شده که می تواند برای کشور سود داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رجبعلی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه ایران خودرو و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای نقش آفرینی محصولات ایران خودرو در کاهش مصرف سوخت طرح‌های متفاوتی طراحی شده است تا به کاهش مصرف انرژی کمک کند.

وی افزود: بحث فرسودگی ون‌ها مطرح شده که تلاش شده محصول جدید جایگزین آن شود، از این رو ایران خودرو ون‌هایی بر پایه گاز طراحی کرده است.

رجبعلی افزود: اکنون ۱۰هزار خودرو ون پایه گاز سوز می‌تواند در زمینه کاهش مصرف نفت موثر باشد. در این راستا سیستم سوخت رسانی را به صورت دوگانه سوز طراحی خواهیم کرد که پایه گازسوز است و به کاهش مصرف کمک خواهد کرد و راندمان موتور بالایی خواهد داشت.

قائم مقام شرکت ایران خودرو دیزل ادامه داد: در این خودرو از موتور داخلی خودمان یعنی یورو ۵ استفاده شده است که قدرت موتور بالایی نسبت به بنزین دارد و صرفه اقتصادی مناسبی برای مصرف کننده و همچنین کاهش ارزبری خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکی از نیاز‌هایی که اشاره شده استفاده از گاز طبیعی در وسایل سنگین و نیمه سنگین است که امیدوارم این خودرو‌ها طراحی شود و از دیزل کمتری استفاده شود.

رجبعلی با بیان اینکه مخزن گاز در وانت آریسان در کف صندوق طراحی شده است،گفت: خودروی سمند EF7 تا ۳۰۰ کیلومتر با گاز حرکت خواهد کرد و در تلاش هستیم این رقم به ۴۰۰ کیلومتر ارتقا یابد.

با اجرای طرح جدید گازسوز کردن خودروها، روزانه در مصرف بنزین ۱۰ میلیون لیتر صرفه جویی خواهد شد و درآمد حاصل از آن ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045504

وب گردی

وب گردی