بازار انیمیشن‌ در کشور ارزیابی نمی‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در انیمیشن سازی کشور یک مشکل اساسی داریم،گفت: بازار انیمیشن‌های تولید شده در کشور ارزیابی نمی‌شود و هزینه اضافه برای تولید کننده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار سهم صنایع خلاق در جهان بوده که ۲۵۰ میلیارد دلار آن حاصل از ساخت انیمیشن بوده است در حالی که این گردش مالی در ایران ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: ما کشوری فرهنگی و ادب دوست هستیم و پتانسیل‌های بسیاری برای توسعه صنعت انیمیشن داریم که رویدادی مثل رویازی2 می‌تواند با علمی و اقتصادی کردن این رویا را محقق کند. بنابراین یک مسئله جدی در این حوزه، اقتصادی کردن این صنعت است.

سجادی نیری افزود: در انیمیشن سازی کشور یک مشکل داریم، این که انیمیشن‌هایی که تولید می‌شود قبلا بازار آن سنجیده نشده و یک تیم در یک اتاق تصمیم می‌گیرند تا محصول انیمیشنی داشته باشند در حالی که این محصول پس از تولید در بازار مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و این یعنی هزینه اضافی بر دوش تولید کنندگان خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دومین دوره رویازی 2 با هدف اقتصادی کردن انیمیشن در کشور برگزار می‌شود تاکید کرد: موضوع بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و ما تلاش کرده‌ایم در دومین دوره رویداد رویازی به مسئله بازاریابی و تجاری سازی این محصولات توجه و تاکید بیشتری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در دومین دوره رویداد رویازی تلاش کرده‌ایم تا پیشرفت‌های بیشتری داشته باشیم به طوری که منتور‌ها و مدرسین خارجی در این دوره حضور خواهند داشت، زیرا معتقدیم صنعت انیمیشن یکی از خوشه‌های اصلی صنایع خلاق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045521

وب گردی

وب گردی