مخاطبان پیوست فرهنگی مدیران اجرایی کشور هستند

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مخاطبان اصلی پیوست فرهنگی را مدیران اجرایی کشور قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد کرمان، حسن بنیانیان در جمع اعضای هیئت علمی و شرکت‌کنندگان در کارگاه پیوست فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، تدوین پیوست فرهنگی را مبتنی بر یک‌سری پیش‌فرض‌ها دانست و اظهار کرد: نخستین بحثی که باید مدنظر قرار گیرد، این است که تحولات پروژه‌ها و طرح‌هایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، قضائی، انتظامی، فناوری اطلاعات و… صورت می‌گیرد بر فرهنگ جامعه ما تاثیرگذار است.

وی افزود: اصرار داریم الگوهای رفتاری، ارزش‌ها و اعتقادات جامعه خود را در فرآیند جهانی‌شدن حفظ کنیم ضمن آنکه برای الگوهای رفتاری، ارزش‌ها و اعتقادات خود، الگویی مطلوب داریم و باید بتوانیم در تحولات حاکم بر جامعه با کمک ابزارهایی مثل پیوست فرهنگی آن الگوهای رفتاری و ارزش‌های مورد نظر را حفظ کنیم.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مفهوم عینی تحقق مدیریت راهبردی پیشرفت در جامعه اسلامی توضیح داد: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری در ادامه روند تغییر و تحول در زیرساخت‌ها و بنیان‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود که منجر به تقویت باورها و ارتقای اخلاق و احیای احکام الهی می‌شود بر مفهوم دیگری نیز تأکید داشته است که در میانه این روند قرار دارد و آن موضوع توسعه عدالت در همه حوزه‌هاست که آن هم باید به پیشرفت مادی و ایجاد رفاه شود.

بنیانیان خاطرنشان کرد: اما پرسش این است که آیا این اتفاق افتاده است؟ اگر در تحقق این مسائل ضعفی وجود دارد، همگی آنها مصداقی از آن است که پیوست فرهنگی میان همه عوامل وجود نداشته است.

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی اجزای تشکیل دهنده پیوست فرهنگی تصریح کرد: قانون‌سازی، الگوسازی، تولید ادبیات، گفتمان‌سازی، نیروسازی و در نهایت تشکل سازی از جمله اجزای این حلقه است که دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه استادان آن به عنوان سازمانی کارآمد و دانش‌محور می‌تواند در زمینه تأمین نیرو و تشکیل تشکل‌های علمی روند رو به پیشرفت این مبحث را مدیریت کند.

پایان پیام/

کد خبر: 1045552

وب گردی

وب گردی