جان باختن  ۴۵۰ نفر در جاده های  مازندران/ افزایش 6 درصدی مرگ در سوانح رانندگی

 مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در8 ماهه امسال ۴۵۰ نفر (۳۴۰ مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: محور درون شهری با ۱۲۵ نفر با افزایش ۳۰ درصدی و جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۳۲۵ با کاهش ۲ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.


وی افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۷۱، بابل با ۶۲ و قائمشهر و سیمرغ با ۵۰ مورد بیشترین و شهرستان گلوگاهبا ۵ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.


عباسی گفت: در زمان وقوع تصادف ۱۰۷ نفر از افراد عابرین پیاده، ۹۲ نفر سر نشین، ۸۸ نفر موتور سوار، ۸۵ نفر راننده و ۷ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر مصدومان تصادفات رانندگی


مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است گفت: در هفت ماه امسال، ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.


عباسی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1045554

وب گردی

وب گردی