کرسی آزاداندیشی با موضوع«نقش آفرینی لازمه تحول و کارآفرینی» برگزار شد

دفتر فرهنگ اسلامی سمای سیاهکل با هدف تحلیل و بررسی مسائل روز کشور و همچنین بصیرت افزایی در بین دانشجویان و کارکنان اقدام به برگزاری کرسی آزادا ندیشی با موضوع «نقش آفرینی لازمه تحول و پویایی» کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این نشست دانشجویی که با استقبال گسترده دانشجویان همراه شد، غفار علیپور تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی پیرامون تحول و کارآفرینی در کشور به سخنرانی پرداخت.
علیپور در ابتدا به تعریف «نقش آفرینی» پرداخت و خاطرنشان کرد: منظور از نقش آفرینی، نقشی است که دانشجویان باید به عنوان عنصری پویا، متحول، متعهد و آزادیخواه محور اصلی تحولات (تحولات فردی، اجتماعی و سازمانی) جامعه باشند تا بتوانند نقش یک دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی را ایفا کنند.
این فعال سیاسی اجتماعی در ادامه سخنانش کرسی های آزاداندیشی را بهترین الگو برای بیان انتقادات قشر دانشجو دانست که بعضا از دل این کرسی ها و انتقادات مطرح شده راه حل های ارزشمندی برای حل بسیاری از مشکلات بیرون می آید چرا که دانشگاه مکانی علمی بوده و قطعا دانشجویان اقشاری هستند که عالمانه حرف می زنند و عاقلانه نقد می کنند پس باید کرسی های آزاد اندیشی را جدی گرفت و این رویداد مبارک را تداوم بخشید.
وی ادامه داد: در کرسی های آزاد اندیشی باید به فراخور دانشگاه و جایگاه این نهاد ارزشمند موضع گیری کرد و از منفی بافی صرف هم چنین مثبت اندیشی صرف پرهیز کرد بلکه باید واقع بین و واقعگرا بود تا حقایق گفته شود و مشکلات به صورت دقیق مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد تا برای برون رفت از معضلات فکری اساسی اندیشیده شود.
غفار علیپور در ادامه سخنانش 6 عنصر را لازمه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانست و خطاب به دانشجویان گفت: که در تمام موضع گیری هایشان با رعایت 6 اصل « علم- اخلاق- شجاعت- شور- شعور و عقل » به بیان مشکلات و انتقادات شان بپردازند که هم شأن دانشگاه و دانشجو حفظ شود و هم جامعه از بیان حرف های عالمانه و سراسر از شور و شعور دانشجو استفاده ببرد.
در پایان این نشست دانشجویی سوالات متعددی از طرف دانشجویان مطرح و توسط استاد علیپور پاسخ داده شد.

پایان پیام/

کد خبر: 1045581

وب گردی

وب گردی