ازلغو برنامه‌های روز دانشجو تا تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی

«لغو برنامه روز دانشجو، توهین به معلمان در سریال تلویزیونی، تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی، لزوم شفافیت در سازمان صدا وسیما» از جمله مهم‌ترین فعالیت تشکل‌های دانشجویی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت از تاریخ 16 تا 21 آذرماه، شامل بیانیه، نامه، مصاحبه، تجمع و غیره است که در بسته خبری با عنوان یک هفته با تشکل‌های دانشجویی توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز منتشر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین عناوین این بسته خبری می‌توان به «لغو برنامه روز دانشجو، توهین به معلمان در سریال تلویزیونی، تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی، لزوم شفافیت در سازمان صدا وسیما» اشاره کرد.

مسئولان دانشگاه امام خمینی(ره) برنامه دفتر جامعه اسلامی دانشجویان را بی‌دلیل لغو کردند

در سال‌های گذشته تشکل‌های دانشجویی‌های تکاپوی خاصی برای برگزاری مراسمات ویژه روز دانشجو در دانشگاه‌ها دارند؛ اما متاسفانه برخی از مسئولان دانشگاهی برنامه‌های دانشجویان را بدون ذکر علت خاصی لغو می‌کنند.

امیرمحمد زارعی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز از لغو برنامه‌های روز دانشجو دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین خبر داد و گفت: مسئولان این دانشگاه بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای ویژه‌ برنامه روز دانشجو با عنوان «بایدها و نبایدهای مجلس یازدهم» را لغو کردند.

وی بیان کرد: تاسف‌بار است که در حال حاضر در دانشگاهی که مزین به نام حضرت امام است؛ شاهد تک صدایی در دانشگاه باشیم و سیستم مدیریتی دانشگاه با هر بهانه‌ای فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی انقلابی را محدود کند.

دولت به‌خاطر مسائل اقتصادی، کشور را ذلیل نکند

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون سفر محسن نهاوندیان مشاور اقتصادی ریاست جمهوری به نیجریه بیانیه‌ای منتشر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: وضعیت آشفته دولت در ارتباط با کشورهای مختلف که بارها و بارها مورد انتقاد دانشجویان و افراد دلسوز انقلابی بوده این بار به حد و مرز وضعیت قرمز رسیده است. روحانی این بار انگار موقتاً دست از دامن کدخدا برداشته و با فرستادن نهاوندیان به نیجریه بر روی مسائل اقتصادی دست دوستی به سمت بوهاری، رئیس جمهور مستبد و سفاک این کشور دراز کرده است مگر ارتباط با دولت نیجریه کدام گره کور از اقتصاد کشور ما را حل می‌کند که بخاطر آن بخواهیم خود را در جهان اسلام ذلیل کنیم.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: نهضت انقلابی اسلامی حمایت لازم از شیخ زکزاکی در آفریقا خالی را انجام نمی‌دهد، بیشتر برایمان مسجل می‌شود که جمهوری اسلامی نه برنامه‌ای برای صدور آرمان‌های انقلاب و حمایت از مستضعفان جهان ندارد. دولت موضع قدرت را از بوهاری یاد بگیرد که با دولت جمهوری اسلامی توافق اقتصادی می‌کند و فردای آن برخلاف مشی و مواضع جمهوری اسلامی شیخ زکزاکی به زندان می‌اندازد.

دبیر اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد انتخاب شد

انتخابات اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و در این انتخابات آرش افسری‌نژاد به عنوان دبیر کل و دانیال اسلامی‌پناه به عنوان قائم مقام دبیرکل رأی آوردند.

همچنین در این انتخابات محمد مهدی عباسی لاریجانی به عنوان دبیر واحد سیاسی، فرید نادری به عنوان دبیر واحد تشکیلات، مرضیه افشار نیا به عنوان دبیر واحد فرهنگی و کمیته بانوان، سید ابوالفضل فاخری به عنوان دبیر واحد مالی و تدارکات و آرمان دارش به عنوان عضو شورای مرکزی منصوب شدند؛ بنابراین گزارش، سید احمد عابد نژاد و امیرحسین معیری اعضای علی البدل و همچنین میلاد زارع خفری و احسان رضائی به عنوان بازرسان اتحادیه انتخاب شدند.

دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی تجمع کردند

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران در اعتراض به عدم حمایت دستگاه دیپلماسی از شیخ زکزاکی در مقابل وزارت امورخارجه تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن دست نوشته‌هایی به انفعال وزارت خارجه و مسئولان دیپلماسی در موضوع دستگیری رهبر شیعیان نیجریه انتقاد کردند.

جمعی از دانشجویان هم با در دست داشتن تصاویری از شیخ زکزاکی حمایت خود را از وی اعلام کردند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون " دیپلماسی ضعیف قاتل شیخ شریف"، چهره شیخ شد کبود، دیپلماسیت همین بود؟"، " سازش با مستکبر خیانت است به قران"، "زکزاکی، زکزاکی خدا نگه دار تو"، " خمینی آفریقا آزاد باید گردد" و " هیهات من الذله " از حاکمان نیجریه خواستند که هرچه سریعتر شیخ زکزاکی را آزاد کنند.

لازم به ذکر است تجمع دانشجویان در روز دوم، با تذکر و برخورد گارد حراست ناتمام ماند و از ادامه تجمع ممانعت به عمل آمد.

توهین سریال فوق‌لیسانسه‌ها به فرهنگیان/ جایگاه معلم با توهین‌های مکرر تنزل یافته است

آخرین قسمت از سریال طنز فوق‌لیسانسه‌هادر روزهای گذشته از شبکه سوم سیما پخش شد. متاسفانه صنعت سینما و سریال‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر، طنز را با شوخی‌های سخیف و زننده اشتباه گرفته است و در این سریال نیز شاهد توهین به قشر معلمان بوده‌ایم.

محمد میرزائی علویجه در گفت‌‌و‌گو دبیر واحد فرهنگی و آموزش جامعه اسلامی دانشجویان پردیس شهید باهنر اصفهان با گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: سریال طنز فوق لیسانسه‌ها که قسمت پایانی آن چند روز پیش از آنتن شبکه سوم سیما پخش شد، حاوی توهین‌های بسیاری به اشخاص یا مشاغل خاص بود، این موضوع مورد پسند هیچ مخاطبی نیست.

وی با اشاره به شخصیت امیری در سریال فوق لیسانسه‌ها بیان کرد: در سریال فوق لیسانسه‌ها، فردی به نام امیری نقش یک معلم را ایفا می‌کند؛ اما با توجه به اینکه معلمان جایگاه والایی در جامعه دارند این فرد هیچ گونه احترامی نزد همسایگان و آشنایان و مردم ندارد!

میرزائی علویجه اضافه کرد: همانگونه که در سریال فوق لیسانسه‌ها نشان داده شد، افرادی با اجبار وارد خانه امیری می‌شوند و علاوه بر مسخره کردن، با نهایت بی‌احترامی وی را مورد آزار قرار می‌دهند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در سریال فوق لیسانسه‌ها هیچ‌گونه شأن و جایگاه اجتماعی برای نقش معلم قائل نشدند، گفت: مسئولان و سازندگان این سریال باید پاسخگو باشند که چرا باید با یک معلم که می‌توان گفت مهم‌ترین شغل را در جامعه دارد، اینگونه شوخی شود؟ جایگاه معلم در جامعه و خانواده با توهین‌های مکرر و کتک زدن از سوی نقش‌های دیگر سریال تنزل یافته است.

شفافیت در صدا و سیما معنایی ندارد/ رسانه ملی به شدت در مطالبه‌گری ضعیف عمل می‌کند

مقصود درودی در نشست «دانشگاه عمومی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما، در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید الگوی حرکت و فعالیت دانشحویان در دانشگاه باشد. و همه دانشجویان باید این بیانیه را مطالعه کرده باشند.

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: شفافیت در سازمان و سیما معنایی ندارد. از مسئولان این سازمان خواستاریم بودجه این سازمان را شفاف اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045585

وب گردی

وب گردی