400 دانشجوی خارجی تا پایان سال در واحدهای استان سیستان و بلوچستان جذب می‌شوند/ برگزاری دوره های کوتاه مدت پزشکی با دانشگاه‌های افغانستان

مدیر امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان از جذب 400 دانشجوی خارجی تا پایان امسال در واحدهای استان خبر داد.

احمد مجوزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این دانشگاه برای جذب دانشجوی خارجی گفت: در حال حاضر حدود 40 دانشجوی خارجی از کشور افغانستان، پاکستان و اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در استان سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند. برای ترم بهمن امسال نیز 85 دانشجوی خارجی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، برخی از دانشجویان از کشور اسپانیا هستند که در رشته پزشکی ثبت نام شده اند.

او تاکید کرد: جذب حدود ۴۰۰ دانشجوی خارجی و ارتباط با کشورهای همسایه تا پایان امسال به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تبلیغات زیادی را نیز در این حوزه انجام داده ایم.

مدیر امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان با بیان این که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه ارتقای وجهه بین المللی خود انجام داده ایم ادامه داد: با توجه به مرزی بودن استان سیستان و بلوچستان موقعیت خوبی برای تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه وجود دارد و تمرکز بر آن، درآمدزایی مطلوبی برای دانشگاه در پی خواهد داشت.

او با اشاره به این که برای سال آینده نیز در صدد هستیم تعداد دانشجویان خارجی را تا 800 نفر افزایش دهیم تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی پزشکی با کشورهای همسایه نیز در دستور کار است. در این خصوص چند جلسه نیز با روسای علوم پزشکی افغانستان برگزار شده تا این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

مجوزی با بیان این که کسب درآمد برای کاهش اتکا به شهریه و همچنین بالا بردن سواد پزشکی افغانستان از جمله اهداف برگزاری دوره‌های کوتاه مدت پزشکی است اظهار کرد: این دوره‌ها در حوزه‌هایی چشم پزشکی، بیمارهای ریوی و ... خواهد بود.

او درباره امکاناتی که دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد گفت: تمام امکانات رفاهی ازجمله خوابگاه و هتل را با تخفیف ویژه برای این دسته از دانشجویان در نظر گرفته ایم.

مدیر امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان درباره زیرساخت‌های این واحد دانشگاهی نیز توضیح داد: تعدد رشته‌ها، نزدیکی جغرافیای و فرهنگی سه عامل مهم در جذب دانشجویان افغانستانی است. در حال حاضر حدود 15 رشته در مقطع دکتری و 36 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد، همچنین حضور رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی موجب شده که این دانشجویان تمایل زیادی برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان داشته باشند.

مجوزی در پایان گفت: حضور 150 عضو هیات علمی توانمند و همچنین آزمایشگاه‌ها با زیرساخت های مناسب در زمینه پزشکی، شیمی و زمین شناسی از دیگر دلایل تمایل دانشجویان خارجی برای تحصیل در این واحد دانشگاهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045608

وب گردی

وب گردی