تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست در دماوند

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از تحویل یک قطعه بوتیمار به این اداره توسط شهروندان دماوندی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد فریدی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند، از تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست در دماوند خبر داد و گفت: دو شهروند دماوندی علاقه‌مند به محیط زیست و حیات وحش با مراجعه به این اداره یک قطعه پرنده بوتیمار مصدوم را تحویل دادند.

وی با اشاره به اینکه این پرنده از ناحیه بال دچار جراحت شده بود، اظهار داشت: بوتیمار مصدوم پس از تیمار اولیه و پس از بهبودی کامل و اطمینان از وضعیت سلامت، در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان رهاسازی شد و به دامان طبیعت بازگشت.

فریدی ضمن قدردانی از حُسن توجه این دوستداران حیات وحش به حفظ گونه‌های وحشی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را سریعاً به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در ادامه افزود: بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای پرنده آبچر و از خانواده حواصیلان است؛ ویژگی اصلی این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است؛ دو زیرگونه از بوتیمار در ایران به همین نام شهره‌اند که در سیستان و سواحل خزر به میان نیزار‌ها و باتلاق‌ها به فصول پرباران زیست می‌کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1045626

وب گردی

وب گردی