برنامه ریزی برای حضور ۵ میلیون زائر در راهپیمایی اربعین99

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: با آسیب‌شناسی راهپیمایی امسال اربعین حسینی برای حضور حدود5 میلیون زائر در مراسم سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیر مرادی در گردهمایی تجلیل و تکریم مسوولان محورها و موکبداران ستاد هماهنگی اربعین خراسان رضوی در مشهد افزود: پیش از این نیز شناسایی آسیب‌ها در مراسم اربعین سال گذشته که ۱.۸ میلیون زائر در آن حضور داشت انجام شد و نتیجه آن رفع آسیب‌ها و برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال با حضور ۳.۷ میلیون زائر گردید.

وی به رفع آسیب‌های راهپیمایی اربعین سال جاری تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم سال آینده با رفع کمبودهای کنونی به رقمی بیش از پنج میلیون زائر در این مراسم دست یابیم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی نیز با استناد به منابع دینی گفت: ثواب خادمان زائران پیاده اربعین نسبت به خود زائران پیاده مضاعف است و امیداریم بتوانیم اربعین سال آینده مراسم پرشکوهتری داشته باشیم.

حجت الاسلام حسین احمری افزود: امسال هزار و ۵۰۰ روحانی به مراسم اربعین اعزام شدند که بخشی با شبه کاروان‌ها شامل گروه‌های ۲۰ تا ۳۰ نفره و زائران مجموعه‌های مسجدی یا روستایی بودند.

وی ادامه داد: برخی روحانیون نیز در مرزهای شرقی مانند دوغارون مستقر بودند و اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان را در این سفر معنوی همراهی نمودند، جمعی دیگر از روحانیون نیز در اماکن پرجمعیت مانند حرم های ائمه در شهرهای عراق یا مساجد سهله و کوفه مستقر شدند اما عمده روحانیون در بین جمعیت از نجف به کربلا در قالب حرکت‌های پیاده مردم حضور داشتند.

اقدامات فرهنگی مهمتر از خدمت‌رسانی است

حجت‌الاسلام احمری گفت: اقدامات خادمان برای تغذیه و اسکان زائران ارزشمند است اما حرکت فرهنگی در این راه بسیار مهم است، اگر حرکت فرهنگی در این مراسم نباشد و معنویت ایجاد نشود تحولی در اخلاق و زندگی زائران روی نخواهد داد و این تحول با حضور روحانیون ایجاد می‌شود.

وی افزود: پیش از این در بخش تامین روحانی برای موکب‌ها مشکل داشتیم اما اکنون برای تامین روحانیون موکب‌ها آمادگی کامل داریم و در این راستا درخواست می‌شود در هر موکب یک روحانی مستقر باشد اما شایسته است در محل اسکان نیز روحانی مستقر گردد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی ادامه داد: برای سال آینده انتطار می‌رود برای هر مجموعه محل اسکان ۲ یا سه روحانی اختصاص یابد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی نیز به خدمات ۸۷ موکب این استان در اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت: این ستاد استانی امسال ۹۰۰ هزار نفرشب اسکان در مجموعه ها و موکب‌های خود در عراق فراهم نمود و حدود ۲.۴ میلیون تغذیه نیز به زائران کشور ارائه کرد.

احمد پارسا از ورود ۷۶۹ کامیون تجهیزات و امکانات این ستاد به کشور عراق طی اربعین امسال خبر داد و افزود: امیدواریم با گسترش فعالیت‌ها، میزان اسکان ستاد اربعین استان در مراسم پیاده‌روی اربعین سال آینده از مرز یک میلیون نفرشب اسکان نیز فراتر رود.

وی همچنین خواستار رفع برخی مشکلات پیش آمده برای برخی موکب‌های استان در کشور عراق شد و ادامه داد: امید است بیمه کامیون‌های ایرانی در عراق که امسال مشکلاتی را برای خدمتگزاران اربعین ایجاد کرده بود در سال آینده رفع شود.

در این مراسم که ۱۵۰ نفر از مسوولان و دست اندرکاران ۸۷ موکب خراسان رضوی در اربعین امسال حضور داشتند از ۶ موکبدار برگزیده قدردانی شد.

ستاد مرکزی اربعین کشور در اربعین سال جاری حدود ۲ هزار و ۶۰۰ موکب برای پذیرایی از زوار اربعین برپا نمود که به بیش از 3 میلیون و ۷۰۰ هزار زائر پذیرایی، اسکان و خدمات حمل و نقل ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045633

وب گردی

وب گردی