پلاسکو نیازمند تاییدیه سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی است

شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه ساخت پلاسکو جدید در گرو تایید نقشه از سوی سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی است گفت: با رفع ایرادات نقشه ساختمان پلاسکو این طرح اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی محمد سعادتی با اشاره به اینکه ساختمان جدید پلاسکو قانونی ساخته خواهد شد، گفت: در این خصوص بنیاد مستضعفان (مالک)، استانداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری دست به دست هم داده تا فرآیند این طرح اجرایی شود.

وی اضافه کرد: با پشت سر گذاشتن سیرمراحل قانونی، بنای جدید ساختمان با حداقل وقفه ادامه خواهد یافت.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص موضوع اصلی پلاسکو و پرداخت نشدن بدهی مالی به شهرداری گفت: به هیچ عنوان موضوع مالی مطرح نبوده بلکه انتظار داشته‌ایم تا نقشه ساختمان به صورت کامل تهیه و به تایید سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی برسد.

سعادتی تصریح کرد: چند روز گذشته نقشه های ساختمان پلاسکو به دست ما رسید و آنها را به سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی ارجاع دادیم.

به گفته وی اجرای طرح مزبور پس از بررسی، رفع اشکالات و اصلاحات اساسی از سوی این نهادها (نظام مهندسی و آتش نشانی) صورت خواهد گرفت.

ساختمان پلاسکو، ساختمانی تجاری در منطقه ۱۲ تهران با ۱۷ طبقه و اسکلت فلزی در سال ۱۳۴۱ افتتاح شد و یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود.

این ساختمان در روز پنج‌شنبه ۳۰ دیماه ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن تخریب شد.

پلاسکو درحالی بعد از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که هنوز تعداد زیادی آتش‌نشان در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند.

ساختمان پلاسکو با ارتفاع ۴۲ متر در زمان اتمام ساخت در سال ۱۳۴۱ بلندترین ساختمان تهران بود و در کنار ساختمان آلومینیوم از اولین آسمان‌خراش‌های تهران شمرده می‌شد.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1045634

وب گردی

وب گردی