ضرورت راه اندازی دانشگاه جامع طب سنتی و مکمل در قم

وزیر بهداشت بر ضرورت راه اندازی دانشگاه جامع طب سنتی و مکمل در قم تاکید کرد و گفت:  انتظار داریم که این دانشگاه با الگوگیری از فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و اسلامی ساخته شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سعید نمکی در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم در ستاد این دانشگاه گفت: خوشبختانه در این زمینه مسئولان استانی هم اعلام آمادگی کرده اند و استاندار قم قول تامین زمین مورد نیاز و یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس نیز وعده کمک به تامین بودجه مورد نیاز و جلب مشارکت خیرین را داد و انتظار داریم که این دانشگاه با الگوگیری از فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و اسلامی ساخته شود و بنده نیز برای تاسیس آن آن حتما کمک ویژه خواهم کرد.

وزیر بهداشت گفت: خدمتگزاری در حوزه سلامت در شهرهایی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز متفاوت است چون هم به مردم بومی این مناطق و هم به زائران اهل بیت، خدمات ارائه می شود و خدمتگزاری به زائران اهل بیت، یکی از شریف ترین خدماتی است که می توان تعریف کرد بنابراین خدمت رسانی به زائران حضرت معصومه(س) یک کار بزرگ خداپسندانه است و ما هم علاقمندیم در این امر، مشارکت کنیم.

وی افزود: موضوع سلامت قم مجموعه ای از مشکلات خاص خود و متفاوت از سایر مناطق کشور را دارد و باید قم به شکل ویژه دیده شود. دانشگاه علوم پزشکی قم باید به طور ویژه و خاص بر روی پدیده حاشیه نشینی کار کند چون حاشیه شهر، منفک از هسته مرکزی شهر نیست و تقاضا دارم که همکاران ما در این دانشگاه، نقشه راهی به ما بدهند که چه اقداماتی باید در حوزه کنترل بیماری های واگیر، غیرواگیر، مسائل اجتماعی و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در حاشیه شهر قم انجام دهیم و باید مشکلات قم، ریشه یابی و رفع شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: شاید سالهای زیادی مسائل و مشکلات قم رها و موجب عقب ماندگی هایی در این منطقه شده، هیچ مدیر ارشدی در حوزه سلامت در این شهر به دلایل مختلف، ثبات و دوام نداشته و نتوانسته برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشد بنابراین اگر در نظام سلامت خردورزی، منطق، استدلال درست و نگاه و برنامه بلند مدت وجود نداشته باشد، به نتایج درخشان نمی رسیم و تقاضا داریم که رییس دانشگاه برنامه و نقشه راه ۵ ساله ای را در تمام حوزه ها از جمله بیماری های واگیر، غیرواگیر، توسعه زیرساخت ها، تخت های بیمارستانی و توسعه توریسم سلامت آماده کند.

دکتر نمکی افزود: خیلی افراد علاقه مند هستند که در شهرهایی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز درمان شوند و باید تعدادی از تخت های بیمارستانی در قم، برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شود.

وی گفت: خوشبختانه طرح "هرخانه یک پایگاه سلامت" با هدف جامعه محور کردن نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی اجرایی شده و امیدواریم که در استان قم نیز این طرح آغاز شود و بنده نیز از نزدیک بر روند اجرای آن نظارت خواهم کرد.

وزیر بهداشت گفت: می توان از زائران حضرت معصومه(س) برای توسعه زیرساخت ها، کمک گرفت و از نذورات و موقوفات بر مبنای اولویت ها مانند ساخت خوابگاه های دانشجویی استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045635

وب گردی

وب گردی