راهی برای عبور آرام کشور از گذارهای پیش رو پیدا کنیم

دبیر علمی همایش علم سیاست، ایران امروز و گذارهای پیش رو گفت: عده ای به دنبال بر هم زدن آرامش جامعه هستند، باید راهکارهایی برای عبور توام با آرامش از گذارهای پیش رو پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، قدیر نصری، صبح امروز در همایش علم سیاست، ایران امروز و گذارهای پیش رو که در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: علوم سیاسی به بهانه بین رشته‌ای بودن مورد هجمه قرار گرفته است، انجمن علوم سیاسی و اساتید علوم سیاسی باید مرجعیت این علم را داشته باشند.

وی افزود: گذارهایی پیش روی کشور قرار دارد و عده‌ای به دنبال برهم زدن آرامش آن هستند با برگزاری این همایش به دنبال پیدا کردن راهی برای عبور با آرامش از گذارهای پیش رو هستیم.

دبیر علمی همایش علم سیاست، ایران امروز و گذارهای پیش رو اشاره کرد: ۱۴۸ چکیده مقاله برای این همایش ارسال شده که در نهایت پس از داوری‌های انجام شده ۶۵ مقاله جاپ شده است.

انتقاد علمی سبب تقویت کشور می‌شود

علی‌اصغر قاسمی، مدیر خانه اندیشمندان علوم انسانی نیز در این همایش اظهار کرد: اگر انتقاد یا مطلبی توسط اندیشمندان در برنامه‌ها بیان می‌شود در کلان به تقویت کشور می‌انجامد و به صورت علمی درباره موضوعات بحث می‌شود، خانه اندیشمندان علوم انسانی به دنبال تشکیل نهادی علیه کشور نیست.

وی اضافه کرد: از سال ۹۰ تا کنون سالانه ۲۰۰ برنامه توسط خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شده است و تا پایان سال ۹۸ نیز پیش بینی می‌شود ۳۵۰ برنامه اجرا شود این خانه با بیش از ۵۲ انجمن علمی و ۲۰ موسسه فرهنگی و نهاد مدنی و ۵۲ انجمن علمی همکاری دارد.

مدیر خانه اندیشمندان علوم انسانی بیان کرد: معتقدم علوم انسانی محور توسعه پایدار بوده و اندیشمندان علوم انسانی نیز چرخ‌های توسعه پایدار هستند که سبب به رسیدن به توسعه می‌شوند، نهادهای مدنی به ویژه نهادهای مدنی علوم انسانی باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و فعالیت دیگر انجمن‌ها را در تزاحم با یکدیگر ندانند.

قاسمی خاطرنشان کرد: هیچ فعالیت سیاسی به معنای جناحی در خانه اندیشمندان علوم انسانی انجام نمی‌شود و صرفا به دنبال فعالیت فرهنگی و علمی هستیم که به طور معمول در دانشگاه و اندیشکده‌ها برگزار نمی‌شود همانند برگزاری مراسم تجلیل از اندیشمندان البته تلاش کرده‌ایم حمایت‌های دریافتی هم منجر به وابستگی نشده و استقلال در فعالیت‌های خانه اندیشمندان رعایت شود.

سیزدهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران با برگزاری همایش علم سیاست، ایران امروز و گذارهای پیش رو و مشارکت اساتید علوم سیاسی ایرانی شاغل در دانشگاه‌های خارجی و داخل کشور در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045643

وب گردی

وب گردی