نخستین جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، نخستین جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، پیمان عین‌القضاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی، حسین دیباچی مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استان و اعضای کمیته گام دوم انقلاب اسلامی در سالن جلسات جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای جلسه به تبیین بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و فرمایشات ایشان را چراغ راه و هدایت بشریت دانست.

در ادامه کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با تقدیر و تشکر از اعضای جلسه به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت.

وی گفت: در دوره‌های صفویه و قاجار به‌ویژه قاجار با توجه به روابط ننگین با کشورهای اروپایی و آمریکایی، ظلم‌های زیادی به مردم ایران وارد امد و بعد از آن در دوره پهلوی اول روابط با اروپا گسترده‌تر و فعالیت‌های داخلی همچنان کم شد. غرب نفوذ بیشتری در ایران پیدا کرد و در دوره حکومت پهلوی دوم، وابستگی به اروپا و آمریکا بیشتر شد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی اراک اظهار کرد: این روابط در حدی بود که در سال 1332 دانشجویان نفرت خود را اعلام کردند و شعار «مرگ بر آمریکا» سردادند و در 16 آذر سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران با ورود ریچارد نیکسون به ایران به شهادت رسیدند و متأسفانه دکتری افتخاری حقوق به او اهدا کردند.

وی با بیان اینکه در 40 سال اول انقلاب به حول و قوه الهی فعالیت‌های خوبی انجام شده؛ اما نیازها و توقعات بالاست، اظهار کرد: بیانیه گام دوم، چراغ راهی برای آینده است که برکات عظیمی برای مردم در برداشته است؛ از جمله آنها عبارتند از ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی، ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشم‌گیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و ایستادگی روزافزون در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان.

کلانتری تأکید کرد: با توجه به برکات فوق و توصیه‌های بیانیه در هفت بند لازم است کمیسیون‌های تخصصی شکل بگیرد و به تبیین هرچه بیشتر بیانیه پرداخته شود .

در ادامه حسین دیباچی مسئول دبیرخانه استانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درباره حل مسائل روز در پرتو بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط بسیج استادان، تهیه و تدوین شده است، مطالبی ارائه کرد.

وی بابیان اینکه مطالعه دقیق بیانیه در قدم اول بسیار ضروری است، گفت: باید از تبدیل این بیانیه به متن تشریفاتی و بالادستی به شدت پرهیز کرد و مقام معظم رهبری هفت مأموریت را مشخص کردند که برای این هفت مأموریت باید ایده‌یابی شود و ایده مقدم بر مأموریت‌یابی است و هر واحد دانشگاهی، ایده عملی بدهد و آن را به سرانجام برساند

دیباچی اظهار کرد: فضای مجازی جوان‌ترین عرصه مدیریتی است و باید در فضای مجازی دقت ویژه کنیم و حضور مؤثر، تأثیرگذار و آینده‌ساز داشته باشیم.

وی گفت: برای تحقق عملی بیانیه هم باید وارد عمل شد، هم گفتمان‌سازی و هم از دیگران مطالبه‌گری کرد.

مسئول دبیرخانه استانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه به علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی مرزبندی با دشمن و سبک زندگی ایرانی اسلامی را از توصیه‌های کلیدی در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045665

وب گردی

وب گردی