مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی درباره روابط اقتصادی کشورها است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشورها و گسترش انواع همکاری‌ها با توجه به سنخیت کشورها با یکدیگر است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، علی لاریجانی پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران گفت: سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی انجام می شود. در چند دهه اخیر، شاهد جهش قابل ملاحظه کشورهای آسیایی در حوزه های علم، فناوری، تجارت و روش های حل مسائل سیاسی بوده ایم.

وی افزود: نمونه این گونه ارتباطات در سال‌های گذشته بین دولت ها و مجالس کشورهای آسیایی ملاحظه و سازوکارهایی در حوزه های اقتصاد، امنیت و علم فراهم شده که شانگهای نمونه ای از آن در عرصه روابط بین دولت های آسیایی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجمع مجالس آسیایی در سال های اخیر، تلاش های خوبی برای ایجاد فرصت های تجاری، علمی و همچنین رایزنی در حوزه مسائل امنیتی و امنیت پایدار فراهم کرده است و در این اجلاس نیز همین تفکر دنبال خواهد شد،چرا که رویکرد قرن معاصر ، توجه به تاثیرگذاری کشورهای آسیایی است.

لاریجانی گفت: مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشور ها و گسترش انواع همکاری ها با توجه به سنخیت کشورها با یکدیگر است.

کد خبر: 1045751

وب گردی

وب گردی