باب مذاکره با آمریکا گشوده نشده است/ تبرئه دو پژوهشگر ایرانی دیگر از دادگاه های آمریکا

این خوش‌بینی از سوی برخی در داخل که آزادی مسعود سلیمانی و تبرئه دو پژوهشگر ایرانی می‌تواند مقدمه‌ای برای مذاکره مجدد تهران و واشنگتن به حساب آید گزاره‌ای است که تا واقعیت فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، به تازگی خبر تبرئه دو پژوهشگر ایرانی به نام‌های «محبوبه قائدی» و «مریم جزایری» از دادگاهی در شهر آتلانتا از اتهام واهی نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این دو پژوهشگر ایرانی در پرونده‌ای مشترک با دکتر مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی که روز شنبه هفته گذشته (۱۶ آذرماه) پس از ۱۵ماه حبس در آمریکا به ایران بازگشت، به اتهام تلاش برای ارسال اقلام تحریم‌شده به ایران، تحت محاکمه قرار گرفته بودند.

گفتنی است، دکتر مسعود سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و یکی از دانشمندان برتر جهان در حوزه سلول‌های بنیادی پس از تحمل ۱۵ماه زندان در آمریکا به‌اتهام واهی دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، در روز دانشجو (۱۶ آذرماه) در میان استقبال مردم و مسئولان به کشور بازگشت.

هرچند برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص نحوه آزادی آقای سلیمانی که در قالب تبادل زندانی‌های دو طرف صورت گرفت، وجود دارد که نشان از قوت گرفتن پا درمیانی بعضی طرف‌های ثالث جهت حل‌وفصل پاره‌ای از مسائل میان ایران و آمریکا است، اما این خوش‌بینی ازسوی برخی در داخل که این امر می‌تواند مقدمه‌ای برای مذاکره مجدد تهران و واشنگتن به حساب آید گزاره‌ای است که تا واقعیت فاصله زیادی دارد.

مقامات تهران بارها پس از خروج آمریکا از برجام که همزمان سیاست فشار حداکثری بر ایران به همراه تمایل به مذاکره با تهران از سوی آنها مطرح شده، تاکید کردند که تنها در صورتی ایران پای میز مذاکره با آمریکا خواهد نشست که آنها به تعهدات خود در قالب برجام بازگردند و کلیه تحریم‌هایی که پس از خروج از این معاهده بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند را نیز لغو کنند.

کد خبر: 1045755

وب گردی

وب گردی