شهردار تهران فکری به حال پژوهش‌های پراکنده در شهرداری  کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که در شهرداری تهران ۲۰۰ میلیارد تومان صرف انجام پژوهش‌ها می‌شود، گفت: شهردار تهران باید فکری برای متمرکز کردن پژوهش‌ها کرده تا نتایج بهتری به دست آید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: بحث پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری ما را به یاد انواع تحقیقات می‌اندازد.

وی ادامه داد: تحقیقات دو نوع است یکی بنیادی (تجربی و مبانی) که بیشتر برای کشف پدیده ها و افزودن مرز توسعه و دانش است و با این نوع از پژوهش و تحقیق قوانین اولیه کشف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهرداری تهران و در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران عمدتا این نوع تحقیقات را مد نظر قرار نمی‌دهیم زیرا این نوع تحقیق توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: نوع دوم تحقیقات تحقیقات کاربردی است که برای رفع مشکل و برای رفع نیازهای بشر انجام می‌شود و برای بهبود اوضاع و حتی بهبود ابزارها انجام می‌شود.

در شهرداری تهران ۲۰۰ میلیارد تومان صرف انجام پژوهش‌ها می‌شود و شهردار تهران باید فکری برای متمرکز کردن پژوهش‌ها کرده تا نتایج بهتری به دست آید

هاشمی گفت: در شهرداری تهران از این نوع تحقیقات بیشتر داریم که هم درآمدزا بوده و هم زودتر به نتیجه می رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این نوع تحقیقات در بین پژوهشگران هم بیشتر علاقه مند دارد.

وی افزود: در کل شهرداری تهران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تحقیقات صرف می شود اما تنها 10 درصد آن در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مصرف شده است.

هاشمی گفت: یکی از مشکلات ما این است که ۹۰ درصد بودجه مربوط به پژوهش به صورت پراکنده در سایر بخش ها و معاونت های شهرداری تهران مصرف می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بهتر است که شهردار تهران فکری کنند و به جای انجام تحقیقات و پژوهش به صورت پراکنده همه این پژوهش ها را در مرکز مطالعات متمرکز کند.

وی ادامه داد: در طول برگزاری این 11 دوره جشنواره ۴۰ هزار پژوهش به مرکز مطالعات رسیده است اما باید یک فرکی کنیم که چرا این تعداد پژوهش تا به حال منجر به افزایش و بهبود کیفیت عملکردمان در شهرداری تهران منجر نشده است.

محسن هاشمی گفت: ما نباید تحقیق کنیم برای تحقیق. نباید پژوهش کنیم برای پژوهش. بلکه باید پژوهش کنیم برای آنکه از نتیجه آن پژوهش در عملکرد و وظیفه مان استفاده کنیم.

ما ۶۷ هزار نفر نیرو در شهرداری تهران داریم که حدود ۹ هزار نفر آنها تحصیلات کارشناسی ارشد دارند و بیش از ۴۰۰ نفر هم مدرک دکتری دارند در حالی که اثر بخشی خاصی از این نیروی انسانی دانشمند نمی بینیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما ۶۷ هزار نفر نیرو در شهرداری تهران داریم که حدود ۹ هزار نفر آنها تحصیلات کارشناسی ارشد دارند و بیش از ۴۰۰ نفر هم مدرک دکتری دارند در حالی که اثر بخشی خاصی از این نیروی انسانی دانشمند نمی بینیم.

وی افزود: اگر پژوهش‌ها درست انجام نشود و تحقیقات ما اثر بخش نباشد کشور پیشرفتی نخواهد داشت و راه پیشرفت ما یا کند می شود یا به طور کلی بسته می شود.

هاشمی گفت: متاسفانه وقتی نگاه می‌کنیم به تعداد تحقیقات انجام شده در یک موضوع خاص می‌بینیم تعداد تحقیقات زیاد است اما خروجی درستی از آن نگرفته ایم و این موضوع می طلبد که یک تصمیم جدی در این حوزه بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید از پژوهش ها و نتایج آن قبل از تصمیم گیری های مان استفاده کنیم و اینگونه نباشد که پژوهش ها بعد از انجام کارها تازه انجام شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1045767

وب گردی

وب گردی