دانشگاه آزاد پرچمدار پژوهشگران و فناوران آموزش عالی در افق ۱۴۰۰ خواهد بود/ دعوت از نوآوران کشور برای همکاری با دانشگاه

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری هفته پژوهش از رویکرد جدید این دانشگاه در این حوزه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری هفته پژوهش با اشاره به رویکرد جدید این دانشگاه در حوزه پژوهش گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رویکرد اختصاصی و جدی به سمت تجاری سازی، توسعه فناوری و رسیدن به ثروت از محصولات دانش بنیان، حوزه معاونت فناوری و نوآوری از حوزه معاونت پژوهش به عنوان حلقه تکمیل‌کننده پژوهش، مجزا و منفک شده است.
او ادامه داد: همکاری بسیار نزدیکی بین معاون پژوهشی، رئیس شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت فناوری وجود دارد که این دو حلقه به شکل تخصصی و ویژه روی حوزه های خود تمرکز کرده تا این شاخه به شکل موفق و واقعی کامل شود.
دهقانی فیروزآبادی در ادامه اظهار کرد: هفته گذشته در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آئین نامه جامع بازار فناوری دانشگاه، سراهای نوآوری دانشگاه، آئین نامه مدیریت فعالیت های دانش بنیان و آئین نامه مدیریت صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با حمایت قاطع اعضای هیئت امنا آیین‌نامه مصوب شد.
او با بیان این که این آئین نامه و شیوه نامه های مرتبط به آن به زودی به استان های کشور ابلاغ خواهد شد، افزود: باور دارم آزادی عمل، نوآوری و ویژگی‌هایی که این آئین نامه و قانون فراهم کرده، برای اعضای هیئت علمی، اساتید و کارکنان خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین برای تمام فناوران و دانشگاهیان کشور یک فرصت ویژه برای مشارکت در زیست بوم فناوری دانشگاه خواهد بود.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از تمام فناوران کشور دعوت می کنم تا با آگاهی از زیرساخت ها و زیست بومی که دانشگاه آزاد اسلامی فراهم می کند، به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در این حرکت بپیوندند.
او تصریح کرد: دیگر نسل سوم و چهارم دانشگاه را فقط اساتید و دانشجویانی که در دانشگاه تحصیل میکنند نمی دانم بلکه تمامی شرکت‌های دانشگاه، فناوران، صاحبان ایده و تمامی هسته های نوپا و شرکت‌های نوپا اگر علاقه‌مند باشند می توانند با مشارکت در دانشگاه آزاد اسلامی در پارک علم و فناوری و مراکز رشد به این زیست‌بوم گسترده بپیوندند و عضو جدید خانواده دانشگاه محسوب شوند.
دهقانی فیروزآبادی در انتها افزود: بر این باور هستم و تمام تلاش خود و مجموعه خود را به این سمت سوق خواهم داد که دانشگاه آزاد اسلامی در افق ۱۴۰۰ در حوزه علم و فناوری، تجاری سازی و پژوهش پیشرو و پرچم‌دار دانشگاههای کشور باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045780

وب گردی

وب گردی