صنایع خلاق و انیمیشن در دسترس سرمایه‌گذاران نیست

مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری با تأکید براین که فضای صنایع خلاق و انیمیشن برای سرمایه‌گذاران عجیب و دور از دسترس است،گفت: مهم‌ترین مبحث در این راستا آشناکردن سرمایه‌گذاران با این صنعت ارزآور است.

احسان کاوه، مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه حوزه هنری به دلیل ماهیت عمومی که دارد بجای ورود مستقیم به تولید انیمیشن سعی می‌کند از ایجاد زیر ساخت‌های صنعت انیمیشن حمایت کند، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم انیمیشن و کاراکتر را روانه بازار کنیم، باید حمایت ویژه‌ای از این بخش صورت گیرد.

وی با تأکید براین که فضای صنایع خلاق و انیمیشن برای سرمایه‌گذاران عجیب و دور از دسترس است، گفت: مهم‌ترین موضوع در این راستا آشناکردن سرمایه‌گذاران با این بخش است. بنابراین ما با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر بخش‌ها حمایت‌های اساسی را اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری ادامه داد: قبل از رویداد رویازی نگاه مسئولان به این حوزه نگاه سرمایه‌ای نبود بلکه حمایتی بود؛ اما با رویداد رویازی این ادبیات ایجاد شد که نگاه سرمایه‌ای باشد نه حمایتی.

کاوه با اشاره به اینکه صنعت انیمیشن علاوه بر ارزآوری می‌تواند به گفتمان‌سازی فرهنگی کمک کند، افزود: تقاضا داریم که نهادهای تولید صنایع خلاق و انیمیشن، برنامه سازان، تصویر سازان و فیلم سازان فرآیندهای خود را شفاف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045796

وب گردی

وب گردی