اولویت پهپاد پستی هلال احمر و اورژانس است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پست در گذشته دارای ناوگان هوایی بود، گفت: اولویت پهپاد پستی هلال احمر و اورژانس است تا به نیازهای دارو و درمان بیماران نیز کمک کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم رونمایی از ناوگان برقی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات با تجهیز پست به ناوگان برقی به پروژه تهران هوشمند پیوست، گفت: شرکت ملی پست با اجرای طرح پست پلاس یکی از آلوده‌ترین مناطق تهران را به 200 موتور برقی، 50 دوچرخه و 10 ماشین برقی مجهز می‌کند و یک گام در این حوزه به پیش می‌رود.

وی افزود: در حوزه آلودگی هوا حرف زدن کافی است و باید عمل کرد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه هیچ سورپرایزی بهتر از گام برداشتن برای سلامتی مردم نیست، گفت: در سال‌های گذشته پست دارای ناوگان هوایی بود اما کنار گذاشته شد و با راه‌اندازی نخستین پهپاد پستی ناوگان هوایی پست دوباره زنده شد و با اولویت در خدمت هلال احمر و اورژانس قرار می‌گیرد تا به نیازهای دارو و درمان بیماران نیز کمک کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اگر پروژه پهپاد پستی در کشور خارجی انجام می‌شد جوانان ما حسرت می‌خوردند، تصریح کرد: پروژه پهپاد پستی به دست جوانان خلاق ایرانی انجام شده است و ما با جدیت این پروژه را پیگیری می‌کنیم و با نظر خواهی از مردم اسم مناسبی را برای نخستین پهپاد پستی انتخاب خواهیم کرد.

وی با تاکید به اینکه شوخی مردم در این باره را می‌پذیریم، افزود: نظرات مردم در هر قالبی ولو شوخی‌ها ارزشمند است.

آذری جهرمی تصریح کرد: پست پلاس به صورت پایلوت در یک منطقه از تهران اجرا می‌شود و با بررسی نتیجه آن در بقیه مناطق تهران و کشور نیز پیاده سازی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045814

وب گردی

وب گردی