قابلمه‌های کهنه و شغل‌های نو!/ اهدای هر 1500 قابلمه یک شغل برای معلولان

چهارمین دوره طرح خشت‌های سلامت کلید خورد. در این طرح ابتکاری به ازای جمع‌آوری هر 1500 ظرف مستعمل، برای یک فرد معلول شغل دائمی با درآمد مستمر ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، موسسه نیکوکاری «رعد الغدیر» و شرکت تولیدی «کارال» طرحی سراسری برای جمع‌آوری قابلمه و ظروف فلزی مستعمل اجرا می‌کنند تا با درآمد حاصل از بازیافت آن‌ها یک مرکز اشتغال‌زایی معلولان در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

چهارمین دوره این طرح که «خشت‌های سلامت» نام دارد به‌تازگی آغازشده است و همه افراد از سراسر کشور می‌توانند با اهدای ظروف کهنه و بلااستفاده در این طرح شرکت کنند.

در سومین دوره طرح خشت‌های سلامت که از آبان 96 تا آذر 97 ادامه داشت با مشارکت ایرانیان نیکوکار بیش از 18 هزار ظرف مستعمل جمع‌آوری و یک مرکز آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای برای معلولان در الیگودرز لرستان راه‌اندازی شد. در دوره‌های پیشین این طرح نیز یک مدرسه با ۳ کلاس با ظرفیت ۹۰ دانش‌آموز در روستای محروم دیماندول استان لرستان و یک خانه بهداشت در روستای کردشامی استان چهارمحال و بختیاری ساخته شد.

حالا چهارمین دوره طرح خشت‌های سلامت به راه‌اندازی کمپین # یار شو در فضای مجازی منجر شده است و گروهی از هنرمندان و چهره‌های محبوب نیز به این کمپین پیوسته‌اند. در این طرح 20 فروشگاه در تهران و 15 فروشگاه در شهرهای بزرگ ازجمله اصفهان، شیراز، مشهد، کرمان و... برای دریافت ظروف کهنه از شهروندان همکاری می‌کنند. طبق روال سال‌های قبل شرکت کارال به شهروندانی که در این کار خیر مشارکت کنند برای خرید محصولات این شرکت بن‌های تخفیف هدیه می‌دهد. طبق پیش‌بینی به ازای جمع‌آوری هر 1500 ظرف مستعمل برای یک فرد معلول شغل دائمی با درآمد مستمر ایجاد می‌شود. برای مشارکت در این طرح و اطلاع از نشانی پایگاه‌های تحویل ظروف در تهران عدد 100 و در شهرستان‌ها عدد 110 را به شماره 500028490 پیامک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045853

وب گردی

وب گردی