دلیلی برای  تغییر طرح جدید ترافیک وجود ندارد/ وارونگی دما علت آلودگی هوای پایتخت

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح جدید ترافیک پیشرفته است و توانسته تردد خودروها را مدیریت کند، گفت: دلیلی برای تغییر این طرح وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره آلودگی هوا در پایتخت گفت:‌ این مشکل به دلیل وارونگی دما به وقوع می‌پیوندد و هیچ برنامه‌ای برای تغیر در طرح جدید ترافیک نداریم چرا که این طرح پیشرفته است و دلیلی به تغییر آن نیست.

وی افزود: در طرح جدید ترافیک تردد خودروها در پایتخت مدیریت می‌شود و این مسئله برخلاف طرح‌هایی است که 40 سال گذشته اجرا شده و مبتنی بر ممنوعیت تردد خودروها بوده است.همچنین اجرای طرح جدید ترافیک رانندگان خودرو را به سمت دریافت معاینه فنی برتر سوق داده و 35 درصد از خودروهایی که وارد این محدوده شده‌اند دارای معاینه فنی برتر هستند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد:‌ اجرای طرح ترافیکی جدید سبب شده که توزیع زمانی تردد خودروها انجام گیرد و 90 درصد خودروهایی که محدوده طرح ورود می‌یابند سفرهایی در غیر از ساعت ترافیک دارند.

حجت گفت:‌ همچنین طرح‌های ترافیکی گذشته به صورتی بود که افراد باید کل عوارض طرح را یکجا پرداخت می‌کردند ولی اکنون این مسأله تغییر کرده و اگر در طول سال فردی نتواند از روزهای مجاز استفاده کند، عوارض آن لحاظ نمی‌شود و به عبارتی در طرح ترافیکی جدید پول غیرمنطقی از مردم گرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: طرح جدید ترافیک طرحی پیشرفته و مترقی است و دلیلی برای تغیر آن نداریم البته ممکن است اصلاحات جزئی وجود داشته باشد چرا که هر طرحی در طول زمان دستخوش تغییرات می‌شود. همچنین پیشنهاداتی اگر در این زمینه وجود داشته باشد آن را بررسی می‌کنیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خگفت: امسال در نظر داریم موضوعی در شورا مطرح و تصویب شود. مبنی بر اینکه اگر خودروها معاینه فنی نداشته باشند از نتوانند از تخفیف‌های طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

حجت گفت:‌در حال حاضر 50 درصد تخفیف عوارض طرح ترافیک برای ساکنین محدوده طرح وجود دارد. همچنین تخفیف 20 درصدی برای کسانی که تا یک ماه عوارض خود را پرداخت کنند در نظر گرفته شده است.

وی افزود:‌همچنین 30 درصد تخفیف عوارض طرح ترافیک برای زمان‌هایی که تردد در خارج از پیک ترافیک انجام می‌گیرد لحاظ شده که با برداشتن این تخفیفات برای کسانی که معاینه فنی ندارند می‌توان با متخلفان برخورد کرد. البته نداشتن معاینه فنی در حال حاضر جریمه به همراه دارد ولی تنها پلیس عامل جلوگیری از تردد آنها است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1045855

وب گردی

وب گردی