ایجاد نمایشگاه دائمی برای معرفی آثار پژوهشی معلمان

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گفت: قصد داریم نمایشگاه دائمی از آثار معلمان برگزار کنیم چراکه می‌تواند زمینه کاربست بهتر اقدام پژوهی را در آموزش و پرورش فراهم کند.

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرهاد کریمی در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ فعالیت‌های مربوط به کمیته پژوهشگران برگزیده را آغاز کردیم، ۳۵ پرونده مربوط به پژوهشگران برتر به دبیرخانه ارائه و در نهایت یک فناور و ۲ پژوهشگر برگزیده شدند.

وی ادامه داد: امسال موفق شدیم ۴۱ هزار معلم را به پای میز اقدام‌پژوهی بکشانیم، در نهایت ۱۳ اقدام پژوه انتخاب شد که از آن‌ها تجلیل خواهیم کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در حوزه طرح‌های پژوهشی گفت: ۴۰ طرح پژوهشی پایان یافته داشتیم که توسط کمیته‌های داوری بررسی شد و در نهایت موفق به معرفی سه طرح برگزیده شدیم. این طرح‌ها شامل پژوهش‌های استان‌ها و معاونت‌ها است.

وی با اشاره به فرآیند داوری آثار گفت: حداقل ۲ و حداکثر سه داور تمامی آثار را بررسی کردند؛ ۳۶ پایان‌نامه ارشد و دکتری داوری شد و در نهایت یک پایان‌نامه ارشد و یک دکترای برتر شناخته شد.

کریمی اظهار کرد: تجارب برتر همکاران گردآوری شد و از میان ۳۱ تجربه، ۳ تجربه برتر به عنوان آثار برتر شناخته شد.

وی با اشاره به شناسایی و تقدیر مدیران برتر پژوهش‌سراها اظهار کرد: ۶۰۰ پژوهش‌سرا در کشور فعال هستند، اثار مربوط به پژوهش‌سراها توسط داوران بررسی و ۳ مدیر پژوهش‌سرا برتر شناخته شدند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش با اشاره به معرفی دانشجو معلمان پژوهشگر در هفته پژوهش گفت: با هماهنگی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دانشجویان برتر پژوهشگر، در هر دانشگاه ۳‌ دانشجوی برتر معرفی خواهند شد.


وی افزود: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پژوهش ماده در هفته پژوهش امسال ۳ نشست علمی و پژوهشی برگزار می‌کند اجرایی شدن زیر نظام ارزشیابی را در دستور کار داریم. کارگروه‌های مربوط به پژوهش‌های موضوعی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم، باید زمینه های کاربستی این امر فراهم شود که بحث نماز و افت تحصیلی را در دستور کار این کارگروه‌ها قرار گرفته است.

کریمی بیان کرد: اقدام پژوهی‌ حوزه حاصلخیز و پر برکتی در آموزش و پرورش به‌شمار می‌رود؛ اگر بتوانیم دست معلمان پژوهنده را در دست یکدیگر قرار دهیم می توانیم به افق روشنی دست پیدا کنیم.

وی‌در پایان گفت: قصد داریم نمایشگاه دائمی از آثار معلمان برگزار کنیم؛ این امر می‌تواند زمینه کاربست بهتر اقدام پژوهی را در آموزش و پرورش فراهم کند.
انتهای‌پیام/

کد خبر: 1045869

وب گردی

وب گردی