قهرمانی در انتظار تیم کبدی بانوان دانشگاه آزاد/ ورزشکارِ شجاع در رشته کبدی موفق می‌شود

تیم کبدی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در مسابقات امسال کاملا آماده است و بازیکنان این تیم امیدوارند که در نخستین حضور در این مسابقات بتوانند روی سکو قرار گیرند.

مونا سلیمانی سرپرست تیم کبدی بانوان دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دور نخست مسابقات کبدی از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و تیم کبدی دانشگاه آزاد نیز در این مسابقات حضور خواهد داشت.

وی افزود: امسال برای نخستین بار است با برند دانشگاه آزاد در لیگ حاضر می شویم. پیش از این چندبار با نام هیئت تهران در مسابقات شرکت کردیم و به مقام سومی رسیدیم و سال قبل هم با برند آداک به قهرمانی در لیگ کشوری دست یافتیم. تیم ما تا امروز سه اردوی مختلف را برای آمادگی بیشتر پشت سر گذاشته و می توانیم بگوییم برای این مسابقات کاملا اماده هستیم.

وی تاکید کرد: مسابقات در ورزشگاه تختی تهران برگزار می شود. روز جمعه بعدازظهر در وزن کشی شرکت می کنیم و از روز شنبه تا دوشنبه مسابقات دور اول را پشت سر می گذاریم. مسابقات در چهار دور برگزار می شود و این دور نخست است. رقبای سرسختی داریم از جمله تیم خوب قزوین که سال قبل هم نایب قهرمان شد و امسال هم یکی از مدعیان است.

سرپرست تیم کبدی در ادامه تاکید کرد: بازیکنانی که در مسابقات آسیایی جاکارتا برای تیم ملی بازی کردند امسال بین تیم های لیگ تقسیم شده اند و توازن قدرت خوبی صورت گرفته است. تیم ها نسبتا در یک سطح هستند و این موضوع قطعا به گسترش لیگ کمک می کند. هدف اصلی هیچ کدام از تیم ها شرکت کننده در مسابقات کبدی بانوان قهرمانی نیست و همه تیم ها برای زنده نگه داشتن چراغ این رشته و کیفیت و گسترش آن تلاش می کنند. کلا در رشته هایی مانند کبدی ما رفاقت بیشتر از رقابت ارزش دارد چرا که از این رشته ها کمتر حمایت می شود.

وی تاکید کرد: فدراسیون کبدی تلاش می کند در سطح کشور این رشته را گسترش دهد. اتفاقا حضور تیمی مثل دانشگاه آزاد با این وضعیت و با این گستردگی و پراکندگی در سراسر کشور و حضور صد ها هزار دانشجوی ورزش دوست و جوان می تواند بسیار به گسترش این رشته کمک کند.

سرپرست کبدی دانشگاه آزاد ادامه داد: کبدی ورزش سنگینی است که قدرت بدنی خیلی بالا، سرعت عمل و تمرکز بسیار زیاد می خواهد و چون رشته تن به تن است، بعضا زد و خورد بیشتری نسبت به رشته های دیگر دارد. ورزشکارانی می توانند داخل این رشته به موفقیت برسند که شجاع و نترس باشند. جمعیت دانشجویان جوان دانشگاه آزاد بازار هدف بسیار خوبی برای این رشته به حساب می آیند و امیدوارم با حضور تیم ما در مسابقات، استقبال خانم های دانشجو از این رشته جذاب افزایش پیدا کند.

سلیمانی افزود: در سطح دانشگاه آزاد رقابت های بسیار خوبی در این رشته برگزار می شود و دانشجویان علاقه‌مند در واحدهای خود در مسابقات شرکت می کنند. امیدوارم حضور پررنگ تر دانشگاه آزاد در رقابت های امسال لیگ به تقویت علاقه مندی دانشجویان کمک کند. ما تلاش می کنیم امسال به قهرمانی در این مسابقات برسیم و موفقیت فصل قبل را تکرار کنیم؛ همچنین اگر امکانش باشد می کوشیم این رشته را گسترش دهیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045880

وب گردی

وب گردی