همکاری دانشگاه شریف و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تربیت نیروی انسانی متخصص/  باید سیاست‌های مناسبی را برای افزایش تقاضای بازار اتخاذ کنیم

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در همایش پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد:ه باید تلاش کنیم سیاست های مناسبی را برای افزایش تقاضای بازار برای ارتباط با دانشگاه اتخاذ کنیم. دانشگاه شریف نیز پتانسیل های زیادی را برای این موضوع دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در همایش پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهارکرد: دانشگاه صنعتی شریف آمادگی هرگونه همکاری با کمیته امداد را دارد چرا که آموزش عالی می‌تواند پیشرفت کشور را در تمام حوزه‌ها تامین کند.

وی افزود: امروز انتظار می رود که دانشگاه‌ها در ماموریت‌های وسیع تر، معضلات فرهنگی، اقتصادی و صنعتی را حل کنند لذا به دانشگاهی نیاز داریم که در جامعه اثر بخش بوده و به انتظارات مردم جامعه پاسخ دهد.

فتوحی ادامه داد: دانشگاه شریف درحال حاضر با داشتن ۱۲ هزار دانشجو ، ۱۳ دانشکده و ۵ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی، میتواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرده و اثربخشی اجتماعی را جزو یکی از برنامه های راهبردی خود قرار دهد.

رئیس دانشگاه شریف گفت: سرآمدی در آموزش، پژوهش و اثر بخشی اجتماعی جزو شعارهای اصلی دانشگاه شریف برای حل مشکلات است؛ پژوهش مسئله محور، هدفمند کردن پایان نامه و تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی میتواند در این راستا بسیار موثر باشد. دانشگاه شریف تلاش میکند برای ارزش آفرینی، فعالیتهای مناسبی را برای توسعه فناوری ارائه دهد و پژوهشگران خوبی را تربیت کند.

وی با اشاره به لزوم عرضه محصولات فناورانه تصریح کرد: بخش عرضه فناوری در کشور پیشرفت خوبی را داشته اما تقاضای بازار برای جذب این فناوری، رشد چندانی نداشته است و باید این احساس در صنعت ایجاد شود که باید برای حل مسائل خود به دانشگاه مراجعه کند. هرکجا که صنعت به دانشگاه اعتماد کرده، پیشرفت کرده که نمونه آن در صنعت موشکی و دفاعی مشخص است.

فتوحی تاکید کرد: باید به جای تحقیر تولید علم در دانشگاه، ماشین تولید کشور را به سمت حل مسائل سوق دهیم چرا که سرزنش کردن دانشگاهها برای عدم ارتباط با صنعت مشکلی را حل نخواهد کرد؛ باید تلاش کنیم سیاستهای مناسبی را برای افزایش تقاضای بازار برای ارتباط با دانشگاه اتخاذ کنیم. دانشگاه شریف نیز پتانسیلهای زیادی را برای این موضوع دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ پارک علم و فناوری دانشگاه شریف افتتاح شد که درحال حاضر بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در آن فعالیت دارند؛ دانشگاه شریف آمادگی دارد در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص با کمیته امداد همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045884

وب گردی

وب گردی