شهرداری تهران  تذکر گرفت/این بار به دلیل  انجام  ندادن کامل پژوهش‌های فرهنگی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه شهرداری برای این امرضرورت دارد و به دلیل عدم اجرای کامل مصوبه‌های مربوطه به شهرداری تذکر می‌دهم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تذکری که در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد، گفت: پژوهش کلید دانایی و راهگشای حل مشکلات با کمترین هزینه است و اداره مطلوب شهر و کشور بدون توجه به یافته‌های پژوهشی و دستاوردهای مطالعات داخلی و بین‌المللی دستاوردی به جز اتلاف منابع عمومی و بر باد دادن اعتماد عمومی ندارد.

وی افزود: برای اداره مطلوب کلانشهر تهران که از مناطق و محلات متعدد تشکیل شده نیازمند شناخت دقیق مسائل در برش محله از طریق مطالعه و پژوهش همچنین مشارکت و تجربه شورایاران و سازمان‌های مردم‌نهاد داریم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه در سال 87 این موضوع مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گرفت و بر همین اساس شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه ملزم شد.

فراهانی گفت: بر اساس تبصره یک این مصوبه، شهرداری تهران موظف است هر دو سال یکبار نسبت به پژوهش در حوزه‌های مختلف اقدام کند و نتایج آن را در برنامه‌ریزی سالانه خود جهت افزایش کیفیت زندگی شهری و توسعه شاخص‌های انسانی و اجتماعی لحاظ کند.

وی گفت: مطالعه و سنجش نگرش‌ها، باورها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان تهرانی، سنجش و ارزیابی سرمایه اجتماعی در تهران، مطالعه و بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی در تهران به منظور حفظ و ارتقای سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله حوزه‌هایی است که باید در آن پژوهش انجام شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: مطالعه و بررسی نوع و میزان آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله خشونت و ارزیابی رضایتمندی عمومی و تغییرات آن در عملکرد مدیریت شهری از جمله موضوعات دیگری است که نیاز به پژوهش دارد.

فراهانی تأکید کرد: در تبصره 2 این مصوبه نیز به دلیل تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و تفاوت آسیب‌های مختلف در مناطق و محلات تهران مطالعات، بررسی‌ها و سنجش‌های موضوع تبصره یکم این مصوبه باید به صورتی انجام شود که بیانگر شاخص‌های موردنظر در محله‌های مختلف باشد.

وی تأکید کرد: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهمترین انتظار اعضای شورای شهر از حناچی و معاونان آن است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر تهران فراهم شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: به منظور تأکید بر اجرای دقیق و به موقع، تکالیف قانونی به عنوان نماینده مردم تهران درباره لزوم اجرای تبصره یک و دو مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه تذکر می‌دهم.

فراهانی گفت: امیدوارم با اقدام به موقع حناچی مطالعات کاربردی و مسأله محور در برش محلی جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان تهران انجام گیرد و یافته‌های پژوهشی در بهبود مدیریت و اداره شهر به کار بسته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045891

وب گردی

وب گردی