عرضه 9هزار محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی  ایران ساخت

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که بیش از 9 هزار مدل محصول دانش‌بنیان در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت ارائه می‌شود، گفت: امسال 350 شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان این‌که امروز برای تسهیل کسب و کار در کشور به هماهنگی دستگاه‌های دولتی نیاز داریم، گفت: باید تلاش کنیم هم‌افزایی بخش دولتی بیشتر شود. با همین هدف نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح بالایی از هماهنگی و هم‌افزایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای برگزاری هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ ساخت و بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور قرار دارند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه دو نمایشگاه و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور روز سه شنبه 26 آذرماه در سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میشود.

رئیس هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه پیشین بیان کرد: با کمک این نمایشگاه، 7 هزار اشتغال پایدار برای افراد تحصیل‌کرده ایجاد شده است. در 6 دوره پیشین، حدود 500 میلیارد تومان فروش با 35 درصد حمایت معاونت علمی و فناوری فروش محصولات دانش‌بنیان ثبت شده است.

صالحی ادامه داد: همچنین با حمایت 30 میلیارد تومانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حدود یکصد و 10 میلیارد تومان فروش در دوره گذشته ثبت شده است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: معاونت علمی و فناوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس سطح بندی محصولات پرداخت می‌کند. در سطح اول بین 40 تا 50 درصد، در سطح دوم 25 درصد و در سطح سوم 10درصد تسهیلات به مراکز ارائه می‌شود.

صالحی با اشاره به تسهیلات لیزینگ به خریداران بخش خصوصی محصولات دانش‌بنیان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی بین 8 تا 10 درصد لیزینگ به خریداران این محصولات ارائه می‌کند. این تسهیلات از خط اعتباری 20 میلیارد تومانی این صندوق پرداخت می‌شود.

به گفته وی، برای تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه تخفیف مناسب به خریدارانی که مشمول حمایت‌ها نمی‌شوند هم 15 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم، توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.

رئیس هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت ادامه داد: ما قصد داریم با برگزاری این نمایشگاه در آینده بازارهای بین‌المللی و برندهای جهانی برای محصولات دانش‌بنیان ایجاد کنیم. به همین دلیل تسهیلات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم.

صالحی افزود: برگزاری پاویون‌های تخصصی برای عرضه محصولات دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای دیگر و ارائه کمک هزینه اخذ استانداردهای بین‌المللی به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این اقدامات است.

رئیس هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت همچنین تاکید کرد: در نمایشگاه امسال 11 نماینده از کشورهای مختلف به ایران سفر و از دستاوردهای عرضه شده در این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

بنا به گفته صالحی، امسال 36 محصول در نمایشگاه رونمایی خواهد شد که بخشی از این محصولات به بخش دانش‌بنیان مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045910

وب گردی

وب گردی