«پَپه» نام جدید سورپرایز وزیر جوان می‌شود؟/ آذری‌جهرمی در دوراهی خودساخته!

نام‌گذاری سورپرایز وزیر جوان به یک چالش بدل شده و باید دید آیا آقای آذری جهرمی حاضر است نام سورپرایزش را «پپه» بگذارد؟

به گزارش ایسکانیوز، پس از آنکه جوان‌ترین وزیر دولت دوازدهم در پیامی که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد و در آن پیام وعده سورپرایز کردن مردم و خبر خوش به آنها را داد، فضای مجازی نسبت به این خبر وزیر ارتباطات و فناوری، شاهد واکنش‌های زیادی از سوی کاربران بود.

برخی از کاربران فضای مجازی، پیام آقای وزیر را نشانه ای از سرعت گرفتن اقدامات دولت در ایجاد شبکه ملی اطلاعات که پروژه‌ای برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در کشور است، تعبیر کردند. در برخی کانال‌های تلگرامی، شایعه رفع فیلتر تلگرام منتشر شد و تعدادی هم آن را نشانه ای بر قطع تدریجی اینترنت جهانی قلمداد کردند (امری که به لحاظ فنی امکان پذیر نیست) و بعضی از کاربران هم پا را فراتر از این گذاشته و پیام وزیر جوان را صرفا یک شوخی دانستند.

جهرمی پس از آنکه استقبال گسترده مردم در فضای مجازی را دید، با موج سواری بر آن گمانه زنی ها بر سر چیستی این سورپرایز را دامن زد و هر پیامی که در توییتر در‌این‌باره منتشر می شد را در صفحه خود بازنشر کرد.

یک اقدام عجیب دیگر از وزیر جوان

آذری جهرمی پنجشنبه هفته گذشته (21 آذرماه) سورپرایز خود را استفاده از پهپادها برای حمل بسته‌های پستی که قرار است در طرحی موسوم به «پست پلاس» انجام شود، عنوان کرد که این موضوع با واکنش‌های منفی بسیاری در فضای مجازی مواجه شد.

جوان‌ترین عضو کابینه دولت روحانی، در پیامی دیگر در صفحه شخصی خود از مردم خواست برای سورپرایزش اسمی تعیین کنند و آنطور که اعلام کرد قرار بر این شد اسمی که بالاترین بازخورد (لایک و ریتوییت) را در فضای مجازی به‌دست آورد، انتخاب شود.

اما به نظر می‌رسد این نام‌گذاری برای وزیر جوان به یک چالش بدل شده و باید دید آیا آقای جهرمی حاضر است که نام سورپرایزش را «پپه» بگذارد؟!

بله، بر اساس وعده آقای وزیر این اسم یعنی «پپه» که مخفف شده (پهپاد پست هوایی) است، در کمتر از 2 روز، بیش از 7 هزار لایک گرفت و 437 مرتبه هم ریتوییت شد و حالا دیگر باید دید وزیرجوان و خوش ذوق دولت با چالش خود ساخته‌اش چگونه مواجه خواهد شد. عمل به وعده خود و احترام به بیشترین استقبال کاربران فضای مجازی از نام «پپه» یا بهانه و عذری جهت ملغی کردن وعده نام‌گذاری یا... !

سجاد اسم پهپاد پستی می‌شود؟

وزیر جوان اما امروز صبح زیر قول خود زد و در توییت دیگری نوشت: ««پپه» چندان مودبانه نیست و روش خوبی هم برای نام‌گذاری محصول جوانان هموطنمون نیست. اما به احترام این دوست عزیز و عزیزانی که لایک کردند، اسم پهپاد ⁧#پست_پلاس⁩ رو «سجاد» (نام دوست پیشنهاد کننده) می‌گذاریم.»

کد خبر: 1045971

وب گردی

وب گردی