قوانین اعطای تسهیلات به پژوهشگران باید اصلاح شود/ روند کُند اداری جهت تصویب طرح‌های پژوهشی

پژوهشگر برتر حوزه علوم پزشکی هفتمین جشنواره فرهیختگان گفت: قوانین پژوهشی مربوط به اعطای تسهیلات به پژوهشگران نظیر پژوهانه و پایه تشویقی (پژوهشی) ایرادهایی دارد که باید تصحیح شود.

به گزارش ایسکانیوز، ژینوس عسگرپناه متولد سال 57 و استادیار دانشکده شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و دکتری خود را در رشته داروسازی گرایش فارماکوگنوزی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گرفته است.

عسگرپناه 100 مقالهISI مورد تایید وزارتین را در کارنامه خود دارد که در مجلات معتبر به چاپ رسیده است. پژوهش‌های او در حوزه اسانس گیاهان، فارموکوگنوزی و گیاهان دارویی است. عسگرپناه امسال به عنوان پژوهشگر برتر حوزه علوم پزشکی در هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده است.

پژوهشگر برتر حوزه علوم پزشکی هفتمین جشنواره فرهیختگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعریف خود از پژوهش گفت: پژوهش یک روند هوشمندانه، هوشیارانه و خلاقانه برای بازنگری پدیده‌ها، رخدادها و رفتارها است. پژوهشگر خوب نیز تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند و به دنبال خلاقیت و بهره برداری از محدودیت‌ها است. معتقدم از طریق پژوهش‌های علمی می‌توان معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را حل و فصل کرد.

او در ادامه در مورد مشکلات پیش روی پژوهشگران گفت: قوانین پژوهشی مربوط به اعطای تسهیلات به پژوهشگران نظیر پژوهانه و پایه تشویقی (پژوهشی) ایرادهایی دارد که باید تصحیح شود. این ایرادها عملا دست پژوهشگر را در استفاده از این تسهیلات می‌بندد.

عسگرپناه اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات روند کند اداری در جهت تصویب طرح‌های پژوهشی است. بوروکراسی‌های اداری عملا دست پژوهشگران را بسته است و اگر این معضل از سوی مسئولان حل شود بسیاری از چالش‌ها حل خواهد شد و پژوهشگران بیشتر می‌توانند به امر پژوهش تمرکز کنند.

پژوهشگر برتر حوزه علوم پزشکی هفتمین جشنواره فرهیختگان در خصوص حمایت‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از پژوهشگران نیز گفت: تعریف تسهیلاتی که روند پژوهش را آسان کند مهم‌ترین حمایتی است که مسئولان دانشگاه انجام داده اند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در بحث حق التشویق مقالات نیز از پژوهشگران حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045981

وب گردی

وب گردی