صاحب ایده «کودک رایانه» از وزیر آموزش و پرورش لوح تقدیر دریافت کرد

صاحب ایده طرح ملی «کودک رایانه» مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی، از وزیر آموزش و پرورش لوح سپاس دریافت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرعباس، رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اعلام این خبر گفت: طرح ملی «کودک رایانه» با رویکرد آموزش مهارت‌های زندگی و آینده‌پژوهی در این مرکز از ایده تا تولید محصول و عرضه به بازار مورد توسعه قرار گرفت.

تورج اسدی با اشاره به اینکه این طرح از وسایل الکترونیکی همچون رایانه‌‌،تبلت، تلفن‌همراه و تخته‌های هوشمند به منظور سنجش، استعدادیابی، علم‌آموزی‌ و ایجاد خلاقیت و نوآوری در کودکان ‌و نوجوانان مورد استفاده‌ قرار می گیرد افزود: در این طرح برنامه‌ریزی هدفمند زیر نظر مشاوران خبره و کارآزموده با نیاز سنجی جامعه هدف و به‌کارگیری فنون آموزشی و مهارتی با رعایت فرهنگ، سنت و آیین شهروندی و حفظ آرمان های ملی ایرانی از جمله مزایای این طرح ملی است.

وی گفت: این طرح نو آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات،صنایع دستی گوناگون را می‌سازند و با مفاهیم فرهنگی و هنری اسلامی و ایرانی آشنا می‌شوند.

اسدی تصریح کرد این طرح توانسته اکنون با تولید انبوه در خدمت جامعه کودک تا جوان ما قرار گبرد تا بتوانند با استفاده از فنون این طرح مهارت‌های فردی و اجتماعی و سواد رسانه‌ای را برای زندگی آینده بکار گیرد.

رئیس مرکز رشد گفت: این طرح به دلیل کسب موفقیت های فراوان در کشور و حائز رتبه برتر شدن در جشنواره های علمی و پژوهشی توانست به عنوان طرح برتر از وزارت آموزش و پرورش نیز رتبه دریافت کند نشان از اهمیت ویژه آن است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045984

وب گردی

وب گردی