همکاری دانشگاه علم و صنعت با قرارگاه خاتم الانبیا

دانشگاه علم و صنعت و قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه های آب، نیروگاه و تولید انرژی و نفت و همچنین گاز و پتروشیمی تفاهم‌نامه منعقد کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علم وصنعت ایران، در نشست امضای این تفاهم‌نامه، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن عرض تبریک هفته پژوهش، با توضیح اقدامات دانشگاه در عبور از دانشگاه نسل اول و دوم، به نسل سوم و چهارم، گفت: تلاش ما برای نزدیک شدن به دانشگاه های نسل چهارم به عنوان دانشگاه کارآفرین است که در این راستا فعالیت‌هایی را انجام دادیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: اکوسیستم جدیدی در دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی و نوآورانه و حمایت از ایده‌های جدید شکل گرفته که افتتاح مراکز نوآوری و شکل‌دهی صندوق خطرپذیر و ایجاد دفتر توسعه تجاری‌سازی فناوری از آن جمله است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بومی‌سازی دانش برای رفع نیازهای کشور است افزود: ظرفیت خوبی در دانشگاه وجود دارد و به دنبال پژوهش های تقاضامحور هستیم.

ذاکری شکل‌گیری این جلسه در نودمین سال تاسیس دانشگاه علم و صنعت ایران را به فال نیک گرفت و افزود: ما در حوزه‌های حمل و نقل، حمل و نقل ریلی، آب، فناوری ماهواره، انتقال برق، ارتباطات و شهرسازی، قله های منحصر به فردی داریم و برای همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا آمادگی داریم.

در ادامه این مراسم سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با تشکر از تشکیل این جلسه در دانشگاه علم و صنعت ایران، گفت: هم هفته پژوهش است و هم نودمین سال تاسیس دانشگاه و هم دیروز سالروز تاسیس قرارگاه خاتم بود و این مناسبت ها در کنار هم جلسه ما را مبارک می کند.

وی سپس به تبیین دستاوردها و افتخارات این قرارگاه در حوزه های فنی و مهندسی در کشور پرداخت و افزود: این قرارگاه مجموعه‌ای است که برای پوشش دادن به خلاهای فنی و مهندسی کشور با توان مهندسی جنگ تشکیل شد و از ابتدای فعالیت تاکنون افتخارات زیادی داشته چنانکه در همه حوزه‌های فنی و مهندسی کشور مستقل عمل کرده و این دستاورد با رویکرد جهادی قرارگاه خاتم الانبیا شکل گرفته است. امروز نیز که کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد وظیفه خود می دانیم گلوگاه های کشور را رصد و به مسئولین کشور کمک کنیم.

محمد با تاکید بر پیگیری جدی اقتصاد مقاومتی گفت: هلدینگ های متناظر با ساختار تخصصی دولت در قرارگاه خاتم الانبیا شکل گرفته و اکنون ما به تمام خلاء‌های طرح های فنی و مهندسی اشراف داریم.

وی افزود: باید با توان آکادمیک و پژوهشی و همکاری با دانشگاه ها، قرارگاه خاتم مانند نخ تسبیح عمل کند و با تعریف درست مسئله، توانمندی ها را به میدان آوریم که این اتفاق در قرارگاه خاتم در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اجرای پروژه‌های ستاره خلیج فارس و پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم تاکید کرد: امروز هیچ موضوعی نیست که ایرانی نتواند آن را حل کند و ما باید کار را به دست جوانان بسپاریم.

محمد در ادامه گفت: قرارگاه خاتم الانبیا ارتباط خوبی با مجموعه های دانشگاهی دارد و خود این قرارگاه پژوهشگاه سازندگی را در دانشگاه امام حسین (ع) تاسیس کرد.

در ادامه این نشست، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توسط سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم وصنعت ایران به امضا رسید.

محورهای تخصصی این تفاهم‌نامه و حوزه‌های همکاری شامل حوزه آب؛ حوزه نیروگاه و تولید انرژی؛ حوزه نفت، گاز و پتروشیمی؛ حوزه ابنیه، شهرسازی و سازه های خاص؛ حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه خدمات مشاوره و مهندسی است. این تفاهم نامه دو سال اعتبار دارد و در صورت تمایل طرفین، تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045987

وب گردی

وب گردی