کتب دهگانه انقلاب اسلامی چراغ راه پیروزی انقلاب است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: کتب دهگانه انقلاب اسلامی چراغ راه پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج دهنده تمدن اسلامی در کل جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین سلیمی در مراسم رونمایی از کتب دهگانه انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: جامعه دانشگاهی کشور باید از دستاوردهای کتب دهگانه انقلاب اسلامی استفاده کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در زمینه روند شکل‌گیری و تمدن‌ها در عرصه‌های گوناگون علوم انسانی سوالات بسیاری مطرح می‌شود. اندیشه‌ورزی در پاره‌ای از مسائل بنیادین دنیای امروز گم شده است. به عنوان مثال شکل گیری نطفه تمدن‌ها یکی از این مسایل است.

وی افزود: در تمدن اسلامی 2 نگاه به تحول انسانی وجود دارد. تمدن اول دارای تولد و افول بوده و فلاسفه علوم اسلامی جزو تمدن دوم به‌شمار می‌رود، نگاه اول را با آموزه‌های اسلامی سازگار نمی‌دانند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: بشر در مسیر تمدن قرار دارد و تمدن‌های مختلف راز و نشیب‌های بسیاری را تجربه‌کرده‌اند. نگاه افراد به زیست بشری، تکامل، فلسفه آفرینش در ادیان مختلف متفاوت است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی پایه گذار شکل‌گیری تمدن جدیدی است که انسان‌ها را به سمت اهداف آفرینش هدایت می‌کند و از فراز و نشیب‌ها سربلند و سلامت عبور می‌دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها در بسط تمدن اسلامی نقش مهم و تاثیر گذاری را ایفا می‌کنند؛ استادان با اندیشه ورزی باید در این مسیر کمک کننده باشند.

وی خاطرنشان کرد: کتب دهگانه انقلاب اسلامی چراغ راه و هدایت کننده پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج تمدن اسلامی در کل جهان است.

کتب دهگانه انقلاب، به تحقق تمدن اسلامی در جهان کمک می‌کند

حجت الاسلام مصطفی رستمی در ادامه این مراسم با بیان اینکه کتب دهگانه انقلاب اسلامی در راستای تبیین فرمایشات رهبر انقلاب است، اظهار کرد:‌ اسلام کامل و جامع است، فهم ما از اسلام باید مورد بازنگری قرار بگیرد. انقلاب اسلامی یک حجت جدی در راستای تحقق یک جامعه مبتنی بر اسلام ناب است.

وی بیان کرد: برخی در زمینه انقلاب با شبهه مواجه هستند؛ چرا که معتقدند نسبت به کشورهای غرب عقب افتاده هستیم. هدف اصلی انقلاب‌کنندگان تنها سرنگونی شاه و برقراری انقلاب نبود؛ بلکه رسیدن و ترویج ارزش‌های اسلامی در جهان به عنوان هدف‌های اصلی مد نظر بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد:‌ برقراری نظام سیاسی جدید به جای حکومت شاهنشاهی، تنها مد نظر رهبران انقلاب نبود. بیانات امام خمینی(ره) در واپسین‌ سال‌های عمر خود تامل برانگیز است؛ زیرا ایشان جنگ حق و باطل، اسلام و کفر را پایان‌نا‌پذیر می‌دانند.

وی بیان کرد: پرچم توحید باید در تمام جهان برافراشته و شعار مرگ بر آمریکا نیز باید از کلیساهای جهان پخش شود. رهبری ۱۲ آذر ۷۹ در جمع کارگزارن نظام گفتند که اهداف انقلاب اسلامی باید توسط افراد مسئول اجرا شود. توحید، کرامت انسان، اعتقاد به حیات پس از مرگ، ظهور امام زمان؛ مبنای وظیفه افراد برای شکل گیری تمدن اسلامی به شمار می‌روند.

رستمی مطرح کرد: انسان باورمند در مکتب اسلامی در برابر عوامل منفی در جهان ایستادگی و برای رسیدن به باورهای خود تلاش می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حال ساخت دولت اسلامی هستیم و برای رسیدن به تمدن اسلامی و آرمانی تلاش می‌کنیم؛ در این راه تمام افراد و مسئولان دانشگاهی و کشوری باید کمک کنند.

وی اضافه کرد: کتب دهگانه انقلاب اسلامی در چهل سال دوم حیات انقلاب، به تحقق تمدن اسلامی در جهان کمک می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: گام‌ها و حرکت‌های تمدن ساز اسلامی به لطف خدا و کمک مسئولان ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045990

وب گردی

وب گردی