واحد چابهار در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی تربیت بدنی جذب می‌کند/ توانمندی بالای استان در توسعه ورزش کبدی

رئیس واحد چابهار از تلاش این دانشگاه برای دریافت مجوز جذب دانشجو در رشته کارشناسی ارشد تربیت بدنی خبر داد.

سعید مقدم بنا رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد چابهار در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: واحد چابهار در 3 مقطع تحصیلی دانشجوی تربیت بدنی جذب می کند. کاردانی پیوسته و ناپیوسته تربیت بدنی و کارشناسی مدیریت ورزشی. در این سه مقطع دویست دانشجوی فعال داریم و تقاضا کرده ایم که سازمان مرکزی به ما کد ثبت نام برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را هم بدهد. در استان محروم سیستان و بلوچستان هیچ دانشگاهی رشته کارشناسی ارشد در ورزش را تدریس نمی کند و علاقه مندان باید به استان های دیگر مراجعه کنند که زیبنده نیست. یقین دارم که با تاسیس این رشته سقف کلاس ها و ثبت نام پر خواهد شد.

نائب رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران افزود: واحد چابهار یکی از فعال ترین واحدهای ورزشی کشور است. ما نه تنها تمام رشته های ورزشی ساحلی را برای دانشجویان خود فعال کرده ایم بلکه به خاطر زیرساخت های خوبی که داریم در بسیاری از موارد میزبان مسابقات باشگاهی و کشوری هم هستیم. به عنوان مثال در بهمن ماه میزبان مسابقات والیبال ساحلی و در اسفندماه میزبان مسابقات کبدی دانشجویان هستیم. این به غیر از اردوهایی است که باشگاه ها با استفاده از امکانات و ظرفیت های ورزشی ما برگزار می کنند.

عضو کارگروه پژوهشکده توسعه سواحل مکران تصریح کرد: علاوه بر دانشگاه آزاد چابهار 6 پردیس هم در فواصل 50 تا 250 کیلومتری داریم که در جذب دانشجو فعالند ضمن اینکه اماکن ورزشی ما هم در جذب دانشجو تاثیری بسیار عالی دارند. به عنوان مثال به خاطر زمین های خوبی که داریم، اعضای تیم لیگ برتری فوتسال چابهار به صورت کامل به همراه مدیر و مربی در دانشگاه ما ثبت نام کرده اند. مراجعان خوبی در حوزه ورزشی داریم که برای استفاده از اماکن و فرصت های ورزشی و همچنین تحصیل در این رشته به دانشگاه ما مراجعه می کنند.

نویسنده اولین طرح پژوهشی استعدادیابی ورزش کبدی در کشور تاکید کرد: در کنار فعالیت در این واحد، نایب رئیس فدراسیون کبدی هم هستم و در این زمینه هم همکاری های خوبی را بین دانشگاه آزاد با این فدراسیون آغاز کرده ایم. امسال در رشته کبدی خانم ها تیمداری می کنیم و تیم به نام واحد چابهار است و به دوستان مشاوره فنی هم می دهیم. من خودم در مسابقات آسیایی اندونزی که به قهرمانی هر دو تیم خانم ها و آقایان ختم شد، مدیرفنی بودم. کبدی ایران بسیار قدرتمند است و ما می توانیم در دانشگاه آزاد در سراسر کشور برای این رشته پرطرفدار استعدادیابی کنیم.

قهرمان اسبق کبدی آسیا گفت: مجوز تاسیس باشگاه دانشگاه آزاد چابهار مدت هاست صادر شده و ما درصددیم تا مدارس مختلفی را راه اندازی کنیم تا اهالی بومی هم بتوانند از این کلاس های جدید بهره مند شوند. همچنین با یک باشگاه معروف کبدی در هند مکاتباتی را آغاز کرده ایم و در صدد نوعی از همکاری هستیم. کبدی در هند یک ورزش ملی است و آنها بسیار در این زمینه به گسترش تعاملات با کشور ما علاقه دارند. این یکی از چشم اندازهای بین المللی ماست ضمن اینکه در بعد ملی هم برنامه هایی داریم. ما با بسیاری از نهادها و سازمان های شهر قرارداد و تعامل داریم و کارمندان آنها از امکان ورزشی ما استفاده می کنند. با بسیاری از فدراسیون ها و هیئت های ورزشی هم تعامل داریم. تقریبا اکثر کلاس های مربیگری و همایش های ورزشی استان در امکان ورزشی ما برگزار می شود. همین الان در دانشگاه ما یک دوره کلاس مربیگری در حال برگزاری است.

وی در پایان تاکید کرد: ورزش می تواند در استان محرومی مثل سیستان و بلوچستان یک قوه روح افزا و نشاط بخش باشد و به همین خاطر است که اماکن ورزشی ما در اختیار همه شهروندان قرار دارد. در بسیاری از رشته ها لیگ های ورزشی درون دانشگاهی داریم و خانم ها و آقایان تیمداری می کنند. ورزش در این استان ظرفیت های بالایی دارد.

کد خبر: 1045998

وب گردی

وب گردی