همایش  تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نوسازی مدارس کشور از برگزاری همایش تعمیر، تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، سید مهدی حسینی‌نیا از برگزاری همایش ملی تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی در روزهای چهارم و پنجم دی ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت تعمیر، تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی که معمولاً کمتر به آن پرداخته می‌شود، همایشی با این عنوان و با هدف تبیین مطالب مربوط به اهمیت این موضوع، در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش، مدیران‌کل و معاونان فنی و اجرائی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها، رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها و معاونان پشتیبانی ادارات کل آموزش و پرورش حضور خواهند داشت تا ضمن تقویت تعاملات سازنده میان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در مورد مفاهیم مربوط به تعمیر، تجهیز و نگهداری مدارس عنوان شود تا بازتعریفی از نوع فعالیت‌ها در این حوزه داشته باشیم.

حسینی‌نیا با اشاره به برگزاری جشن خداحافظی با بخاری‌های نفتی از سطح مدارس دارای علمک گاز، درباره آخرین وضعیت جمع‌آوری این سیستم‌ها در کشور افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از 24 هزار کلاس درس دارای بخاری‌های نفتی در مناطق دارای علمک گاز وجود داشت که تمام آن‌ها را از این کلاس‌ها جمع کردیم.

وی تصریح کرد: برای تامین و تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستانها در سال 1398 تاکنون بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور به دستورالعمل جامع رعایت نکات ایمنی در رابطه با نگهداری سیستم‌های گرمایشی که به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است اشاره و اظهار کرد: در این دستورالعمل چگونگی استفاده از انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مورد توجه قرار گرفته است و مدارس ملزم به رعایت آن هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046012

وب گردی

وب گردی