هوآوی برای رسیدن به جایگاه بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند نیازی به گوگل ندارد

مدیر عامل هوآوی در روزهای گذشته اعلام کرد که هوآوی همچنان می‌تواند به جایگاه بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند، حتی اگر به نرم‌افزارها و خدمات رسمی گوگل دسترسی نداشته باشد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری ایسکانیوز، رن ژنگفی در مصاحبه خود با CNN Business در پاسخ به این سوال که آیا هوآوی بدون پشتیبانی رسمی گوگل، همچنان می‌تواند به بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی‌ در جهان تبدیل شود، گفت: فکر نمی‌کنم این موضوع مشکلی برای ما ایجاد کند، فقط به زمان بیشتر برای رسیدن به اهداف‌مان نیاز خواهیم داشت.

پس از اعمال تحریم‌های تجاری آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی، شرکت گوگل تصمیم گرفت تا ارائه خدمات و ثبت لایسنس رسمی برای محصولات جدید شرکت هوآوی را متوقف کند، در همین راستا گوشی‌های جدید این شرکت مانند پرچم‌داران خانواده Huawei Mate 30 بدون برنامه‌های گوگل عرضه شدند.

گوگل خدمات و برنامه‌های خود را در قالب سرویسی با نام Google Mobile Services (GMS) عرضه می‌کند که شرکت‌ها برای نصب آن بر روی دستگاه‌های خود باید از این شرکت تأییدیه دریافت کنند. تحریم‌های تجاری آمریکا، هوآوی را از دریافت این تأییدیه منع کرده است؛ به همین دلیل هوآوی برای گوشی‌های جدید خود از سرویس اختصاصی Huawei Mobile Services (HMS) استفاده می‌کند و در تلاش است تا خدمات و برنامه‌های گوگل را با نمونه‌های مشابه جایگزین کند. آمار و ارقام نشان می‌دهد تا به حال استقبال کاربران از برنامه‌های اختصاصی هوآوی، خوب بوده است.

همان‌طور که مدیران هوآوی پیش از این اعلام کرده بودند، محدودیت‌های دولت آمریکا و نبود خدمات رسمی گوگل، روند رشد این شرکت را متوقف نکرده است؛ به طوری که پرچم‌داران Huawei Mate 30 با وجود تمام محدودیت‌ها، در دو ماه ابتدایی عرضه خود، فروش بسیار خوب 7 میلیون دستگاه را تجربه کردند و با استقبال کاربران روبرو شدند.

همچنین علی‌‌رغم همه موانع برای هوآوی، با اعلام آمار رسمی سه ماهه سوم سال 2019 مشخص شد که این شرکت توانسته در فروش محصولات خود در بخش گوشی‌های هوشمند به رشدی 27 درصدی رسیده و حتی در چین، رکوردشکنی کند. هوآوی در سه ماه اخیر در داخل چین موفق شده بیش از 41.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که بیش از 66 درصد افزایش را نسبت به دوره گذشته نشان می‌دهد.

هفته گذشته وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، مجوزی را برای برخی از شرکت‌ها مانند مایکروسافت صادر کرده است که شرایط ادامه همکاری تجاری با هوآوی را به منظور ارائه خدمات فراهم می‌کند. به همین دلیل لپ‌تاپ جدید هوآوی با نام MateBook D با ویندوز 10 همراه شده است. در همین راستا این امکان وجود دارد که به زودی شرکت گوگل هم بتواند خدمات نرم‌افزاری خود را به هوآوی ارائه کند و محدودیت‌های ثبت لایسنس رسمی خدمات GMS گوگل در گوشی‌های جدید هوآوی برطرف شود.

کد خبر: 1046025

وب گردی

وب گردی